­

Antwoord: hydraulisch bekrachtigd stuurhuis MB 408/508/608 TN

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: hydraulisch bekrachtigd stuurhuis MB 408/508/608 TN

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

15 jun 2020 14:14

De M102 is nagenoeg even zwaar en misschien zelfs wel wat zwaarder door zijn opzet.

• G.J. Miedema
15 jun 2020 14:09

Weet iemand zo wat de gewichten zijn van de verschillende motorblokken? m115 vs. m102
Zou mooi zijn als de m102 wat lichter in gewicht zou zijn.
Heb helaas geen weegschaal om ze zo even te wegen :(

• G.J. Miedema
03 jun 2020 15:27

eerlijkheidshalve loop ik wat op de feiten vooruit.
de motor zit er nog niet in. een paar kleine aanpassingen zijn nog vereist. Maar omdat ik al een vermoeden had dat een stuurhuis moeilijk te vinden zou zijn, was ik alvast gestart met zoeken (A)

het is een 102.942 met carb. fysiek is deze motor niet echt groter als de m115. dus ik voorzie geen grote problemen.
oorspronkelijk uit een TN meen in. blok is geheel gereviseerd compleet met 5 bak :)

Ik zal eens op ebay kijken

03 jun 2020 15:16

Gert-Jan,

Ik had pas nog een Stuurhuis op eBay gezien, maar ben bang dat hij weg is. Stuurhuizen van de stuurbekrachtiging zijn nogal schaars. Ik denk dat het eenvoudiger is om iin eerste instantie zonder stuurbekrachtiging Verder te rijden.

Even een een dommie vraag, maar past een OM102 een beetje redelijk?

• G.J. Miedema
03 jun 2020 14:52

Door het plaatsen van een M102 motor (benzine) met stuurbekrachtigingspomp in mijn 408, krijg ik de mogelijkheid om stuurbekrachtiging te plaatsen. Ik mis alleen het hydraulische stuurhuis. Iemand iets liggen?

of andere ideeën betreffende deze ombouw?

Alvast bedankt!

Gert-Jan

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden
­