­

Antwoord: 5 bak ( 717 ? ) voor een 617......

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: 5 bak ( 717 ? ) voor een 617......

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

13 okt 2020 10:35

Alex Gielis schreef : Pieter,

NA is inderdaad normaal gesproken Not Applicable, dus dan past hij helemaal niet op de diesels. Ik weet ook zo niet wat voor klok er op de M103 zit, ik ken die motor eigenlijk alleen met automaat :D

R. Hartman,

Ja en nee, het ligt er aan wat voor 5 bak je hebt. De 5bak van Getrag in de W123 paste op de plek van de 4bak van Mercedes. Dit is denk ik wel een uitzondering geweest, verder is die 5-bak van de W123 een zeldzaamheid en zeker niet geschikt voor een dudo.

Veel rijden met maximale treingewicht (W123) vond die bak namelijk niet leuk en het is mij bekent dat de lagers van treurige kwaliteit waren. Het is ook een van de weinige bakken die Mercedes bij Getrag gekocht heeft.

Mijn tip is:
Zoek een auto/bus waar je alles uit kan halen om in te bouwen in je bus of zoek een motor met bak. Zeker ook omdat je zit na te danken over een andere motor denk ik dat je het beste een geheel pakket (auto of bus) kan kopen.
Vaak is dat ook nog eens voordeliger. Alles wat je niet nodighebt kan je via marktplaats weer verkopen.

Dat is een goede tip hoor....ik heb wel ook een gereviseerde 617 gevonden compleet met 4 bak en startmotor......4 bak niet gereviseerd

13 okt 2020 10:31

P.J. Bottema schreef : NA betekent toch Not Applicable ( nagekomen)of waarschijnlijk Normally aspirated.
Het is een bak uit de G klasse 460 met nummer 1262601701.
Bezint eer ge begint :)[/quote

Aha.......:blush:

• P.J. Bottema
13 okt 2020 10:31

NA betekent toch Not Applicable ( nagekomen)of waarschijnlijk Normally aspirated.
Het is een bak uit de G klasse 460 met nummer 1262601701.
Bezint eer ge begint :)

• Alex Gielis
13 okt 2020 10:25

Pieter,

NA is inderdaad normaal gesproken Not Applicable, dus dan past hij helemaal niet op de diesels. Ik weet ook zo niet wat voor klok er op de M103 zit, ik ken die motor eigenlijk alleen met automaat :D

R. Hartman,

Ja en nee, het ligt er aan wat voor 5 bak je hebt. De 5bak van Getrag in de W123 paste op de plek van de 4bak van Mercedes. Dit is denk ik wel een uitzondering geweest, verder is die 5-bak van de W123 een zeldzaamheid en zeker niet geschikt voor een dudo.

Veel rijden met maximale treingewicht (W123) vond die bak namelijk niet leuk en het is mij bekent dat de lagers van treurige kwaliteit waren. Het is ook een van de weinige bakken die Mercedes bij Getrag gekocht heeft.

Mijn tip is:
Zoek een auto/bus waar je alles uit kan halen om in te bouwen in je bus of zoek een motor met bak. Zeker ook omdat je zit na te danken over een andere motor denk ik dat je het beste een geheel pakket (auto of bus) kan kopen.
Vaak is dat ook nog eens voordeliger. Alles wat je niet nodighebt kan je via marktplaats weer verkopen.

13 okt 2020 10:16

Tj. Hoekstra schreef : Als je moet gaan werken met pasplaten tussen motor en bak, dan moet je goed weten waar je aan begint! Dat is geen plug en play meer, maar tailor made materiaal wat zeer goed opgemeten moet worden ( en gemaakt). Ik weet niet wat je sleutel en constructie capaciteiten zijn, maar denk hier niet te licht over.

Ik dacht eigenlijk dat de montageplaat van 717 versnellingsbakken direct op een 617 blok gemonteerd kunnen worden:(

13 okt 2020 10:12

Alex Gielis schreef : Bedenk je wel dat je veel moet aanpassen als je geen OM602 hebt!!

Ja, heb je gelijk in....is zeker een stuk langer ook die 5 bak

Tijd voor maken pagina: 0.273 seconden
­