­

Antwoord: autoambulance

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: autoambulance

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• W.O. Velthuis
26 okt 2020 15:59

Of de bus gesleept wordt of zelf rijdt maakt niets uit.

Een gesleept voertuig moet net zo goed een APK hebben en verzekerd zijn. En de bus mag ook niet over de openbare weg worden gesleept als deze geschorst is. (Tenzij naar het APK-keuringsstation met afspraak bevestiging.)

• Gerard H
26 okt 2020 11:38

Inderdaad, Sjaak, eerst geschorst naar de apk, pas na goedkeuren de schorsing opheffen.

26 okt 2020 11:23

Ik heb een paar jaar terug 150,- leergeld betaald .Ik had de kever van mn broer keuringsklaar gemaakt , geen afspraak gemaakt ,wel de schorsing alvast opgeheven ,want ik zou die dag toch naar de apk gaan slechts 1 km van de sleutel plek...Helaas redde ik het net niet voor 16:30 ,uiterste tijd om te beginnen met keuren bij dit station.Ontschorsen had ik om 15:00 gedaan bij het postkantoor daar ik toen nog dacht gaan we redden ...(tegenwoordig kan dat ook online)in 2014 volgens mij niet..
Volgende ochtend om 09:00 gekeurd , niets aan de hand dacht ik...
Enkele dagen later.... een mooie envelop ,met slecht nieuws ...auto was de daags ervoor weer ""geactiveerd"" en digitaal was er een steekproef geweest klaarblijkelijk in het kenteken register.
""Het systeem "" had mij om 17:55 bekeurd geheel automatisch zonder dat daar een diender of staande houding aan te pas was.gekomen , en de kever stond nog op de hefbrug binnen op de sleutel plek...
Uiteraard wel in protest gegaan , leermoment,uitspraak; Als je een afspraak had staan in de agenda bij het keuringstation en de auto niet ontschorst had ,had er niets aan de hand geweest...Doordat ik even te enthousiast de schorsing had opgeheven en geen apk had was ik dus even ""de sjaak""(ook al heet je rene)...Dat de auto bij aanvang volgende werkdag gekeurd was deed er niets aan af..Betalen pannekoek!

Dus daarom de tip voor een ieder die er wat aan heeft....

Mvgrt Rene

• Alex Gielis
26 okt 2020 10:39

Naja een naheffing zal wel uitblijven want geschorst of niet je hoefde sowieso met 40+jaar geen houdersschapsbelasting te betalen. Als je 150€ als risico geld wil betalen en je daarmee wel van A naar B(eter) kan rijden dan is dat wel gunstiger dan een wagen huren.
Waarbij ik gelijk de notitie zet. Ik zou het niet doen want je wagen wordt door de eerste politiewagen die je tegenkomt langs de kant gezet en daar kan hij dan blijven staan tot je met een afsleep wagen komt.

• Gerard H
26 okt 2020 10:32

Pas vanaf 1 januari 2021. Nu nog wel, de boete wegens 'geen APK' wordt helaas ook niet gekort voor die twee maanden...

overigens, als de bus zelf nog goed rijdt, dan maakt het voor de regelgeving denk ik niet veel uit als hij wordt gesleept of zelf rijdt.

• Alex Gielis
26 okt 2020 10:02

Gerard,

De bus is van 68 en dus 52 jaar oud, als ik goed reken, dan heeft hij toch geen APK meer nodig ;)

Tijd voor maken pagina: 0.295 seconden
­