­

Antwoord: Rolluik brandweer

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Rolluik brandweer

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Alfen
02 jan 2021 18:21

Ik snap wat je bedoelt Alex. Bedankt voor de tip, ik ga het overwegen.

• Alex Gielis
31 dec 2020 16:21

Je rolluik heeft een geleide rail. Vertikaal naast de opening. Als je deze nu alleen verlengt in de vertikale, en je houd het horizontale deel dan onder het dak. Dan blijft je opening identisch en heb je niet meer lamellen nodig.

hoop dat het nu duidelijk is.

• Alfen
31 dec 2020 15:57

Alex Gielis schreef : Ik ga je een tip geven, als je de horizontale nu alleen hoger legt en je opening gelijk houd dan hoef je hem helemaal niet te verlengen. Het deel van je rolluik dat om de bocht ligt word alleen wat korter. Als je nu aan de binnenzijde twee geveerde pennen als vergrendeling plaatst dan kan je hem gewoon naar boven schuiven tot de pennen in hun gat schieten. Bijkomend voordeel is dat die dingen niet zomaar naar beneden kunnen rollen.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Alex. Ik heb even een plaatje gemaakt met hoe het nu zit en wat er gebeurt met de trekbanden als het dak omhoog gaat en de roldeur niet verlengd wordt.

W.R. van Schagen schreef : Wij zijn momenteel onze bus uit elkaar aan het halen en heb vijf rolluiken eruit gehaald.

Contact me maar als je ze nog nodig hebt. Ik kan er niet direct bij aangezien ze hoog op een plataeu in de werkplaats liggen - dus weet de maat van de lamellen niet.

Ik stuur je even een PB.

Bijlagen:
  • W.R. van Schagen
30 dec 2020 11:39

Wij zijn momenteel onze bus uit elkaar aan het halen en heb vijf rolluiken eruit gehaald.

Contact me maar als je ze nog nodig hebt. Ik kan er niet direct bij aangezien ze hoog op een plataeu in de werkplaats liggen - dus weet de maat van de lamellen niet.

• Alex Gielis
28 dec 2020 19:37

Ik ga je een tip geven, als je de horizontale nu alleen hoger legt en je opening gelijk houd dan hoef je hem helemaal niet te verlengen. Het deel van je rolluik dat om de bocht ligt word alleen wat korter. Als je nu aan de binnenzijde twee geveerde pennen als vergrendeling plaatst dan kan je hem gewoon naar boven schuiven tot de pennen in hun gat schieten. Bijkomend voordeel is dat die dingen niet zomaar naar beneden kunnen rollen.

• Alfen
28 dec 2020 19:31

H.P. de Jong schreef : Hallo Alfen,

Kun je een foto plaatsen van de lamel die je nodig hebt. Vanaf de zijkant, met de maten. Weet je wie de carrosseriebouwer was, Ziegler, Doesschot?

Je hebt alleen 40 cm lengte nodig?
Bedoel je met verlengen dat je bij dezelfde breedte er een lamel extra wilt inschuiven / toevoegen?

Vriendelijke groet, Hans Peter

Ik heb een paar foto's gemaakt. De luiken zitten nog in de geleider dus foto's maken was een beetje lastig. Ik bedacht me later dat ik de kunststof geleider er eventueel nog even uit kan halen.
De opbouw is van Ziegler (1983). Omdat het dak hoger wordt en we één rolluik willen behouden moet het rolluik langer (niet de opening!) worden zodat deze weer in het horizontale deel van het dak uitkomt. Anders loopt de trekband die bovenaan het luik zit dwars door de cabine heen als het rolluik beneden is. Ik heb niet perse de volle breedte nodig (die ik vergeten ben op te meten :blush: ) omdat deze lamellen dus niet voor gat zitten mogen ze ook smaller zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.293 seconden
­