­

Antwoord: koplamp gezocht

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: koplamp gezocht

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R. Willemsen
04 jan 2021 12:33

Dat Bosch en Hella niet helemaal uitwisselbaar zijn weet ik niet zeker. De oude lampen in mijn bus hadden een Hella binnenwerk en glas van Bosch. Pasten wel redelijk tot ik het glas uit mijn handen liet vallen :unsure:

• Alex Gielis
04 jan 2021 12:20

Lamptype Duplo of H4 en fabrikant Hella of Bosch, in totaal zijn er 4 varianten waarbij 1980/1981 een overgangsjaar is van oud naar nieuwe lampen en daarbij dacht ik ook de overgang van Duplo op H4, maar daar ben ik mij niet zeker.

Als de overgang van de Duplo naar H4 al eerder is gedaan dan heb je zelf 6 varianten. Hou er rekening mee dat Bosch en Hella niet uitwisselbaar is.

• R. Willemsen
04 jan 2021 12:10

Ben eigenlijk wel benieuwd waar de verschillen zitten tussen beide koplampen.

Misschien dat iemand een foto kan maken van beide lampen naast elkaar.
Ben zelf ook opzoek naar betaalbare koplampen van voor '81. Overweeg nog om een set van het nieuwere type te kopen en iets van een adapter plaat te maken en een paar andere afwerk lijsten om toch enigszins de originele uitstralling te houden.

Zover ik van foto's kan zien mist bij het nieuwe type de ronding aan de boven & onderzijde van het glas. En zit de verstelling aan de achterzijde. Wel lijken ze mij beter afgedicht dan het oude typte wat natuurlijk beter is tegen het inwerken van vocht.

• R.P.M. van Leeuwen
04 jan 2021 11:05

Deze koplamp is voor modellen NA 07/1981 zoals aangeboden ,herkenbaar aan kunstofhuis en andere bevestiging

Deze koplamp in onderstaande link is voor modellen Tot ca 07/1981

www.besteonderdelen.nl/hella-7760016.html

Op op een of andere manier kreeg ik laatst dat ik voor een camper van een kennis lokaal een koplamp bestelde (1978) ook de bovenste geleverd....het lijkt erop dat tecdoc doorlinkt naar het verkeerde onderdeel nummer. Die van hella is echt anders en past wel in de eerste modellen tot ca begin 1981

Uiterlijk lijken de bussen veel op elkaar , maar het front is echt gewijzigd toen ergens tussen 1980 en 1981daarom past het niet ...Het eerste front was ook roestgevoelig doordat er spatwater direct tegen de plaatwerk behuizing aankwam.,mede daarom past de nieuwere dus ook niet..Mercedes heeft best wel wijzigingen aangebracht in de lange bouwtijd van de dudo...

Anders even wachten tot de wgo open is,prachtig magazijn als ik zo de fotos zie in het mooie clubblad.Er zijn ook nog andere adressen waar je gebruikte kunt kopen , zoals busmaniacs en basiscampberlin in duitsland of de kogge in hem . Alberts oltimerservice zal ze ook wel kunnen leveren.(nieuw)

Mvgrt Rene

• J.H.M. Veldman
03 jan 2021 15:53

Hoi, bekijk ABAKUS Koplamp op de AUTODOC-app m.autodoc.nl/abakus/8349474 eens.

Ik heb deze laatst besteld maar bleek de verkeerde. Als dit is wat je zoekt verkoop em graag aan je door.

Mvg,

Jan Harmen

• Tj. Hoekstra
29 dec 2020 09:51

Neemt eens contact op met de afdeling onderdelen van de club.
Ik zie ze overig ook staan bij Autodoc.

Tijd voor maken pagina: 0.277 seconden
­