­

Antwoord: Camper gezocht

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Camper gezocht

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Tj. Hoekstra
01 mrt 2021 14:19

Foto?

• Woudt stroo
01 mrt 2021 12:24

het is gelukt we hebben via het forum een prachtige 508D kunnen kopen dank allemaal !

• Tj. Hoekstra
  • Woudt stroo
29 jan 2021 07:33

Die is heel mooi, maar een brandweer bus vinden we net iets stoerder

• R.P.M. van Leeuwen
  • R.P.M. van Leeuwen
18 jan 2021 22:48

Woudt staar je niet blind op de lage km stand van de brandweer bussen ...Mijn brandweer bus had bij aanschaf slechts 12300 km gelopen , maar ik heb er meer werk aan gehad dan een auto met een paar ton achter de kiezen...Roest, en veel achterstallig onderhoud...Door de lage km stand denkt men vaak dat kan volgend jaar ook wel...Resultaat , complete remsysteem hydraulisch moeten vervangen, koppeling stond vast, gever en nemer cilinder lek etc etc....De roest kwam van lekkages en slordige ombouw ,ondanks de binnen stalling.. Bij navraag bij mercedes bleek de bus ooit grijs geimporteerd te zijn door de nederlandse brandweerauto bouwer, die er volgens de zaag in heeft gezet...Die ombouw ,bleek bij demontage van de inrichting nou niet echt met alle aandacht voor afwerking en roestpreventie te zijn gedaan.Daarnaast is de bus nooit bij de dealer geweest voor regulier onderhoud ,maar bij een lokale truckdealer (eerst scania ,later daf)voor een jaarlijks beurtje wat inhield dat zo nu en dan de olie werd ververst en een apk ...Ik heb een voormalig bedrijfsbrandweer wagen , heel gebruikelijk in de vorige eeuw dat grote bedrijven een eigen brandweer hadden .Nu zie je dat minder vaak.
De officiele korpsbussen zijn beter onderhouden , maar in nederland al lang al geleden vervangen. In duitsland en oostenrijk blijken ze nog wel regelmatig op te duiken die tot voor kort nog dienst deden, maar meestal al bij bv vrijwilligers ,of jeugd brandweer.Wat ik zo zie worden de duitse en oostenrijkse bussen netter onderhouden.

Een al omgebouwde brandweer bus is mooi meegenomen , maar bedenk dat niet iedereen de zelfde profesionele standaard weet te hanteren.Er wordt best wat aan gerommeld. Niet allemaal natuurlijk maar de kans prutswerk tegen te komen is best aanwezig.Voor de camper verzekering stelt men bij zelfbouw ook nog eens een dekra keuring voor acceptatie .Voor een oldtimer verzekering is camper gebruik uitgesloten.

Vanuit het leger vanuit duitsland maar ook nederland zijn honderden ambulances afgestoten,in de link die gisteren stuurde zat er een tussen. ,die zijn kort en diesel.

De brandweer bussen op benzine zijn een stuk lichter....

In de groene balk boven aan deze site ,onder het dubbellucht logo , zie je vereniging staan ...Als je hier op klikt klapt er een oranje kolom open ,onderin zie je aankoop lijst , dus checklist waarop te letten...Deze bussen (ook wel DuDo genoemd)zijn heel degelijk maar absoluut niet onderhouds vrij....En dat laatste schiet er vaak bij in als ik sommige bussen herinner die ik de laatste jaren heb gezien.Een gedegen onderhouds historie is wel van belang, net als kennis van onderhoud van deze modellen , niet heel moeilijk , maar van een ander tijdperk en juist dat maakt het voor sommige monteurs/sleutelaars onbegrijpelijk.Een ander begrip is dat men vaak vergeet dat de onderhouds intervallen best korter waren dan nu en bv oliepeilen en vloeistof controles best regelmatig moet...Niet de eerste keer dat een mooie brandweer bus redelijk kort na aanschaf al een forse motor schade had opgelopen...Je moet dus wel feeling voor oude techniek hebben.

Er zijn overigens nog een paar bedrijven die juist alleen de brandweer bussen verkopen, google op brandweer op weg en dutch fire trucks.

Succes wederom woudt,mvgrt Rene

Tijd voor maken pagina: 0.259 seconden
­