­

Antwoord: Dubbele cabine in Mercedes Vario maken.

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Dubbele cabine in Mercedes Vario maken.

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.B.G. Loeffen
10 mei 2021 23:05

Hoi Wijnand,

Ik ben benieuwd of dit gelukt is? Het is voor mij namelijk ook een optie, het scheelt ongeveer 800 euro per jaar aan wegenbelasting.

Ben benieuwd! Roel

• W.O. Velthuis
23 jan 2021 15:04

De keuringseisen moeten bekend zijn bij de RDW. Dat zou geen geheim moeten zijn, dan kan je nooit iets bouwen of veranderen.

Als de bus als camper is geregistreerd dan moet deze altijd voldoen aan de eisen van kampeerauto van de RDW. Als je gebruik maakt van het kwarttarief dan moet de camper ook voldoen aan de eisen van de Belastingdienst.

Zo niet, dan kan je grote problemen krijgen bij controle. Zoals aangemerkt worden als personenauto en daar een boete voor krijgen. Daarnaast moet je het resterende bedrag alsnog betalen en dat bedrag wordt ook nog eens verhoogd. (Volgens mij met 100%. Dus bovenop de boete die je krijgt.)

Ik ben met de camper nog nooit door de belastingdienst / douane / RDW gecontroleerd maar ik durf het er niet op te wagen.

• P de Wit
23 jan 2021 14:50

W.T.J.J. van Loon schreef : (Misschien een keer onder de bus van Peter doorkruipen voor de details ;-).

Je bent van harte welkom

• W.T.J.J. van Loon
23 jan 2021 14:06

Er zijn veel regels en om daar je weg in te vinden is nogal een dingetje. Ik doe daarbij vaak wat ik denk dat het meest logisch is. De wetgever denkt daar echter soms anders over. Daarnaast is er vanuit de overheid geen eenduidig beleid en hebben de diverse instanties hun eigens set van regels die ze uitvoeren. Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.... maar ga je een poging doen dat duidelijk te krijgen wordt het een wir-war. Afgelopen vrijfdag een belletje naar de RDW om het plan van de dubbele cabine te bespreken. Het was om depressief van te worden waarschijnlijk een verkeerde persoon aan de lijn. Vragen over de regels (o.a. wat er in het forum is gezegd) en waar ik wat kan vinden werd niet ingegaan. Ik ben simpelweg door verwezen naar Mercedes en/of een carrosseriebouwer. Heeft de RDW een verplichting om mij van informatie te voor zien of is het een service?

De bus wil ik voor meer gebruiken dan allen een camper. De inrichting maak ik sowieso demontabel. Enige vaste wat ik wil inbouwen is de dubbel cabine en een douche. Stel dat ik de bus omkeur naar Camper, mag je dan je interieur eruit halen en goeden vervoeren?

Met de Mercedes garage wel een stap verder (Peter nog bedankt voor de gegevens). Helaas zijn de dragers die ik nodig heb niet meer leverbaar. Maar deze zijn goed te maken (zetten) uit plaatstaal. Vervolgens deze er tussen plaatsen en wat verstevigingen. (Misschien een keer onder de bus van Peter doorkruipen voor de details ;-).

22 jan 2021 19:18

een communicatie wagen die gedeeltelijk ook bedoeld is voor het transporteren van Materieel voor de inzet (brandweer) is als vrachtwagen geregistreerd met een bijlage dat er een kommunicatie gedeelte aanwezig is. Daar mogen tijdens het rijden geen personen zitten. Een en ander heeft te maken met de grote van de laadruimte en communicatie ruimte.

• W.O. Velthuis
22 jan 2021 15:15

Als camper op kenteken is verreweg het eenvoudigst. MRB is niet al te duur, tolgeld is doorgaans lager en geen gedoe met rijverboden.

Je mag privé met een vrachtwagen rijden en er staat nergens dat je je vrachtwagen niet mag behangen. Je hoeft niet aan te tonen dat je van A naar B gaat maar als je dat zelf graag wilt dat schrijf je de campings op waar je heen wilt. Het hoeft ook geen structureel werk te zijn. Je hebt voor privé-vervoer ook vrijstelling van het rijtijdenbesluit.

Alex,
Je kunt volgens mij niet een registratie als communicatiewagen en als vrachtwagen hebben. Beiden zijn namelijk een inrichtingsvorm. Maar ik kan mij vergissen, hoor. Ik heb het idee dat je 'bedrijfswagen' en 'vrachtwagen' door elkaar haalt.

Bij die paarden- en crosswagens is het inderdaad vermeld. Ik weet niet of er dan 'vervoer van paarden' staat vermeld of dat het woongedeelte apart is vermeld. De RDW werkt ook met bijlagen, het zou ook kunnen dat er een bijlage met schematische tekening van de inrichting bij is.

Tijd voor maken pagina: 0.282 seconden
­