­

Antwoord: 100L lpg tank

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: 100L lpg tank

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Gerard H
24 mrt 2021 10:07

L. de Kort schreef : Ik lees trouwens dat je je tanks hebt behandeld met rx5/10, heb ik als voorbereiding ook gedaan. Hoe is tot nu toe je ervaring hiermee?

Toevallig gisteren even geïnspecteerd, de tank ziet er uit als nieuw. Ook geen rijschade overigens, de tank hangt best wel laag natuurlijk De hoogglans ven een verse RX10-laag is er inmiddels wel af, dat ziet er dan gelijk iets minder 'opgelapt' uit, ben er eigenlijk wel blij mee.

Mijn tanks staan overigens niet apart geschakeld. Ik heb virtueel maar één grote tank. Ook als je ze apart schakelt moet je toch terugslagklepjes hebben omdat de standaard LPG afsluiters geen weerstand tegen retourflow hebben. Je kan de niet gebruikte tank dus toch in beginsel vol drukken met LPG uit de in gebruik zijnde tank, uiteraard afhankelijk van het actuele temperatuurverschil tussen beide tanks.

Maar laat anders in een apart topic je inbouw de revue passeren. Leren we weer van.

• L. de Kort
24 mrt 2021 09:54

Ik lees trouwens dat je je tanks hebt behandeld met rx5/10, heb ik als voorbereiding ook gedaan. Hoe is tot nu toe je ervaring hiermee?

• L. de Kort
24 mrt 2021 09:51

Hoi Gerard,

Dank voor de reminder, ik ben er inderdaad mee bekend, de tanks worden met terugslagkleppen gemonteerd, en met een schakelaar zodat je kan kiezen op welke tank je rijdt.

• Gerard H
24 mrt 2021 09:49

Mooi bericht, Lukas!

Zorg wel voor de juiste manier van aansluiten, je mag niet zomaar een t-stuk om de uitgaande leidingen te koppelen. Ik neem aan dat dit je beklend is, zo niet, een tijdje geleden heb ik er een topic aan gewijd, wellicht is het dan zinvol om dat even te lezen. Veiligheid eerst....

• L. de Kort
24 mrt 2021 08:51

Ondertussen een goeie 100L tank gevonden bij een auto sloop, in nette staat en compleet met appendages en rek voor een prima prijsje (€75).

Heb gehoord dat autosloperijen vaak graag van lpg tanks af willen omdat het een gedoe is deze milieu verantwoord te verwerken aangezien er vaak nog brandstof in de tank zit. Wellicht een tip voor de volgende die een tank zoekt.

• Gerard H
15 mrt 2021 15:24

E.A. Gielis schreef : Ik ben er zelf geen voorstander van omdat je niet weet wat ze met de tank gedaanhebben voor ze hem op marktplaats hebben gezet. Misschien is dat mijn paranoiede wanneer het om drukvaten gaat.

Tja... je moet natuurlijk wel vrij zeker weten wat er mee gedaan werd. In mijn geval had de tank dienst gedaan in een nog aanwezig VW busje dat na lekke kleppen en een hoop gedoe weer is teruggebouwd naar benzine. En de tank was dus compleet met appendages, in het busje ingebouwd, niet eronder, dus geheel vrij van roest en andere schade. Dan durf ik het wel aan aan. Maar een tank die roestig is, geen juiste appendages meer heeft, of appendages heeft waarmee gerommeld is, daarvan ben ik het met je eens dat daar niet mee moet willen werken.

Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden
­