­

Antwoord: Trekhaak 409LF

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Trekhaak 409LF

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• W.O. Velthuis
07 apr 2021 12:56

Trekgewicht is afhankelijk van het gewicht van het trekkend voertuig en uit te rekenen met de D-waarde.

Als ik het goed heb uitgerekend is dit 2.326kg (bij montage op een bus met een TMM 3.500kg)

P.S.
Ik zie nu pas dat de berekening in de bijlage staat.

• R.P.M. van Leeuwen
07 apr 2021 12:39

Een link werkte niet goed in dit topic; hier de juiste verwijzing;

www.rameder.nl/gdw-trekhaak-complete-set-129964-09500-1.htm

Is trouwens behoorlijk duurder geworden, was vorig jaar nog net aan 300,-...misschien seizoensgebonden? maar wel geheel compleet !

Maar beter duur te koop dan niet te krijgen , al met al valt het nog mee ,en je hoeft niet te experimenteren met type trekhaken die niet voor een t2 mercedes bedoeld zijn...en dan ben je onder de streep dus voordeliger uit en het past perfect...
Ik heb verzuimt te checken of je er ook 3500 kg mee mag trekken .dat zou je na moeten vragen.

2 ton blijkt als je dit leest...
www.rameder.nl/out/media/129964-09502-5-samples-v1.pdf

Maar of als de flenskogel vervangt door een zwaardere de consructie ook 3500 kg aan kan zou je echt even na moeten vragen.
TEL. 32(0)56 60 42 12(5) – FAX. 32(0)56 60 01 93 ,nummer van de fabrikant in belgie

Succes hoe dan ook!

Mvgrt Rene

• W.O. Velthuis
07 apr 2021 09:12

Zonder typeplaatje mag je maximaal 750 kg trekken, ook al staat er meer op het kentekenbewijs. Er hoeft geen gewicht op het typeplaatje te staan, de D-waarde is ook goed.

Bij auto's zonder trekhaak is het gewicht op het kentekenbewijs vermeld. Het gewicht op het kentekenbewijs geeft aan wat de auto mag trekken, niet wat de trekhaak mag trekken.

De D-waarde mag inderdaad ook niet worden overschreden. Het is verstandig om even uit te rekenen wat je mag trekken met een maximaal beladen trekkend voertuig op basis van de D-waarde, dan weet je dit. Het is een wat te lastige rekensom om zo even uit het hoofd te doen als je een aanhanger aankoppelt.

• E.A. Gielis
07 apr 2021 08:33

typeplaatje is aanwezig, en formeel is een goedkeur niet meer nodig omdat al een trekgewicht aanwezig is. De Trekhaak wordt wel bij de APK keuring meegenomen als keuringspunt en alles moet degelijk zijn.

Aan het eind is het belangrijk dat de D-waarde geschikt is voor een trekgewicht van 3500kg

Zelf heb ik een Trekhaakbalk van een Sprinter/bremer onder mijn bus hangen, Ik heb op mijn kenteken 3500kg trekgewicht staan, mag echter maximaal 2900kg trekken ivm de D-waarde.

• Tj. Hoekstra
06 apr 2021 20:36

Geen type plaatje / goedkeuring aanwezig als je deze conversie doet?

• E.A. Gielis
06 apr 2021 19:17

Neem een Trekhaaf van een Defender. Je moet de V beugel wel aanpassen op de langsliggers van de Dudo, maar de basis van de plaat is wel indentiek.

Tijd voor maken pagina: 0.262 seconden
­