­

Antwoord: Ik ben op zoek naar een 2 persoon bijrijdersbank voor een Mercedes 407d uit 1980

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Ik ben op zoek naar een 2 persoon bijrijdersbank voor een Mercedes 407d uit 1980

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

10 mei 2021 23:10

Hoi rene,

je bent echt een wizard met goeie linkjes zeg :-) Daar ga ik zekers gebruik van maken! In mijn oude mercedes 508 uit 1973 zat inderdaad ook die paardenhaar stoel, maar omdat ik er nooit echt lange afstanden mee reed heb ik er nooit een houten kont van gekregen. Inmiddels rijd een maat van me erin, en die heeft er een super zetel ingebouwd, toch wel mooi wat je allemaal in een ouwe mercedes in kan bouwen.

Ik waardeer je feedback en hulp, wens je nog vele fijne mercedes kilometers!!

Groetjes Patrick

• R.P.M. van Leeuwen
08 mei 2021 13:15

Tjerk heeft natuurlijk wel gelijk dat de hedendaagse bankjes beter zijn gevuld .In mijn 1975 ,608d is de bijrijder 2 zits bank amper gebruikt en voelt nog stevig aan.Het grappige ,of unieke is het frame waarop de zitting is geklikt. Deze klik je er eenvoudig uit en er komt een uitsparing te voor schijn war precies je motor kap langs kan .Geniaal uitgedacht!

Wat ik absoluut niet fijn vondt is de originele bestuurders stoel ,het paardehaar uit de vulling lag echt overal , en de stoel gaf 0 comfort, en zelfs niet gevoel dat je contact had met de wagen. Het is een scheel stoel geworden ...
Over het bankje heb ik nog geen klachten gehad .

Uiteraard als je niets beters kunt vinden is met wat handigheid een hedendaase bank te monteren ,zoals uit de ducato moet makkelijk kunnen , en zo te maken zijn dat deze bv makkelijk te verwijderen is als je een keer per jaar bij de motor moet zijn...

Maar hartstikke leuk dat je een originele hebt gevonden ,en tof dat je vrouw het netjes kan bekleden .De mercedes stof is trouwens nieuw te koop ... www.doepper-profile.de/artikelauswahl.php5?kat=Stoffe~Mercedes
Op o.a poolse ,duitse internet sites vindt je ook pasvorm stoel hoezen voor bestel bussen...het bankje zit er dan vaak ook bij in..

Succes ,mvgrt rene

07 mei 2021 20:46

Hoi daar! Ik ken de originele bankjes nog wel uit de mercedes bussen waar ik vroeger mee reed. Ik vind ze eigenlijk wel prima als ik eerlijk ben. kan niet wachten om de bank te installeren zodat we eindelijk veilig met z'n drieen kunnen gaan rijden :-)

07 mei 2021 20:43

Hoi TJ,

Thnx voor het advies en de link!! Ik heb mazzel, in duitsland een originele bank gevonden! Moet wel opnieuw gestoffeerd worden maar dat kan mijn vrouw zonder problemen :-) fijn weekend!!

• E.A. Gielis
07 mei 2021 09:24

Tjerk,

Het kan aan ons liggen, maar wij zijn verdomde blij met de originele bank die we gaan moteren. Die is van zitcomfort velemale beter dan wat ik van de huidige bijrijdersbanken vind. Vooral het feit dat de zitkussens nog echte kussens zijn van een cm of 10 dik, is echt wel in het voordeel van de oude bankjes. Ik had 2 Tourincarstoelen als bijrijdersbank geinstalleerd, de zitting en rugleuningen van die dingen zijn door mijn vrouw als veels te smal bevonden, Het nadeel van de Originele zit is wel dat de rugleuning relatief vroeg ophoudt, maar icm de hoofdsteun gaf vrouwtje lief aan veel liever op de originele Düdo bank te zitten.

Ik heb wel een klapbare variant welke ik ook nog eens wat meer naar achter heb geplaatst tov de originele bevestiging. Ik ben alleen nog aan het kijken naar een 3 puntsgordel voor op de middelste zitplek.

• Tj. Hoekstra
07 mei 2021 09:15

Hallo heer Stevens,

Houdt er rekening mee dat de originele bankjes in de loop der jaren die meer het zit comfort leveren die we tegenwoordig zijn gewend. Als je een tijdje hebt gezeten, wil je wel graag weer opstaan.
Zie eens naar bankjes uit een hedendaagse bestelwagen, met een beetje handigheid zijn deze ook wel te plaatsen.
N.b. dit is mijn mening, anderen zullen wel kiezen voor origineel.

Voorbeeld: link.marktplaats.nl/m1702099178?utm_sour...ntent=app_ios_tablet

link.marktplaats.nl/m1690768491?utm_sour...ntent=app_ios_tablet

Tijd voor maken pagina: 0.342 seconden
­