­

Antwoord: Sleepstang

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Sleepstang

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• M.D. Dekker
31 mei 2021 17:43

Hoi Allemaal,

Voor iedereen die meegedacht heeft, n foto van de oplossing. Die bestond uit een enorme dikke sleepstang van een loonwerkersbedrijf (Kosten een kratje Grolsch), en een oude opa van minstens 2x de leeftijd van de bus, en wat scouting jeugd om voor achter en tussen de bus mee te lopen! Opa wil onderstaande foto als aandenken, en de scouting krijgt een stapel brandhout.
En ook hier dank voor alle meedenkers!

Kortom iedereen happy!

Bijlagen:
  • Tj. Hoekstra
17 mei 2021 18:17

Of gewoon met personen auto erachter met alarm lichten aan?

• H.P. de Jong
17 mei 2021 17:18

:)
ps Denk aan een markeringsbord achterop voor langzaam verkeer, voor de zekerheid. Een bordje sleep is denk ik niet verplicht, maar kan ook geen kwaad.

• M.D. Dekker
17 mei 2021 11:22

Hoi Meedenkers,

Ik heb er een kunnen vinden bij een loonwerker. Ik kan hem vrijdag lenen en de kosten zijn een kratje pils :-) En inderdaad T.J Hoekstra, ze hebben daar een oude slagboom van wat ogen voorzien en de titel sleepstang gegeven.

Dank ook voor het oppoetsen van mijn duits, ook Hans Peter. Ik heb zo wel geen knipperlichten maar zet mijn zoon in het achterluik, en die gaat zijn armen en vingers gebruiken voor het achteropkomend verkeer. Daarnaast gaan we met een oud MF tractortje echt kruipen, stapvoets rijden.

Dus hopelijk gaan we het varkentje vrijdag wassen!!

Hartelijke groet Piet

• H.P. de Jong
10 mei 2021 20:36

Ze bedoelen dat je de batterijklemmen niet los moet maken als de motor loopt, en je de bus niet moet aanslepen om te starten als de batterij(en) niet aangesloten zijn.

Vriendelijke groet, Hans Peter

• Tj. Hoekstra
08 mei 2021 13:00

Als de motor niet loopt, dan is het geen probleem dat de accu er niet zijn.
Echter dan heb je geen richting aanwijzer en remlichten ( eventueel alarm lichten).

Voor een sleep stang, neem een meter of 3 dikwandige buis. Pak wat dik beton ijzer, buig deze laatste 180 graden en las beide einden aan de zijkanten van de buis. M.i. de goedkoopste manier.

Tijd voor maken pagina: 0.294 seconden
­