­

Antwoord: Gevraagd: welk motorblok is dit?

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Gevraagd: welk motorblok is dit?

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• J.J. van Roosmalen
19 jul 2021 16:18

Super bedankt iedereen!

Autobedrijf West Sloterdijk gaan we een keer langs. Ook hoorden we via andere kanalen dat garage Wieman (Amsterdam Noord) een goede garage is. Zij sleutelen vaker aan oude Mercedessen. Daar hebben we een vervangende verstuiver-leiding kunnen vinden.

• Tj. Hoekstra
02 jun 2021 19:41

Kijk zelf even of dit de juiste zijn. Nummers staan er ook bij.

www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/eins...&utm_content=app_ios

02 jun 2021 18:44

bovenste cirkel is aanpassing van de lucht inlaat
onderste is oliefilter ,staat omhoog omdat ie uit een personenauto komt
uit een bus staat ie naar beneden gericht foto 3
verschil in kleppendeksel heeft alex al uitgelegd

Bijlagen:
  • Tj. Hoekstra
02 jun 2021 14:36

Zelf geen ervaring mee, maar deze garage sleutelt vaker aan deze oude wagens: Autobedrijf West Sloterdijk.

• J.J. van Roosmalen
02 jun 2021 12:23

Dank voor alle info! Het is erg fijn om zo geholpen te worden met deze nieuwe hobby.

Het enige dat ik weet is dat het niet de originele motor is, waar de motor vandaan komt weet ik niet. De bus zelf komt uit 1980 en heeft al een aantal eigenaren gehad. Ergens gaandeweg is de info over de motor verloren gegaan. Vandaar al mijn vragen.

De leiding is niet doorgezaagd: We wisten dat de leiding kapot was want hij sproeide diesel en verder vastdraaien werkte niet. Bij het loshalen viel het gebroken stukje onder de bus en we hebben het nog niet teruggevonden.

We wonen in Den Haag en de bus staat in Almere. Dus garages in die regio zouden top zijn! Ik neem aan dat onderdelenhandelaren schaarser zijn.

• Tj. Hoekstra
02 jun 2021 11:09

Quote: Hebben jullie tips voor goede onderdelen handelaren en garages voor oude mercedes bussen/campers in Nederland?
Misschien even vermelden waar ergens in NL, als je in het zuiden woont ga je niet naar het noorden voor onderhoud.
Waarom heb je de verstuiver leiding doorgezaagd? Vraag voor een leiding ook even op de Facebook pagina van de club.

Tijd voor maken pagina: 0.334 seconden
­