­

Antwoord: Clingelateur

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Clingelateur

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• J.A. David
05 sep 2023 21:55

Zo ziet mijn relais uit, waarschijnlijk origineel?

Bijlagen:
  • J.A. David
05 sep 2023 21:52

Hoi,
Mijn knipperlichten doen het niet, en mijn alarmlichten ook niet. Als ik ze bedien hoor je wel het relais klikken (zoals het hoort) maar er is geen knipperen. Ben al aardig war draden nagelopen maar het lijkt te kloppen :( iemand een goeie tip?

20 aug 2023 21:13

Ik had je vorige post niet goed gelezen en mijn kennis van de bus is ook beperkt (heb hem nu een maand), mijn alarmlichten werken ook niet op dit moment.. Het lampje op het dashboard brandt wel als de alarmlichten of knipperlichten aan staan maar aan de buitenkant gebeurt er niks.. Nou zal ik maar ouderwets de kabels nalopen om te kijken welke het is :)

• R. Willemsen
20 aug 2023 19:04

Waarschijnlijk niet kan ik van de foto niet bepalen. Vaak is het knipperlicht relais groter. Bij onze bus zat niet de orginele in dus week niet hoe die orgineel eruit ziet.

Maar aks je alarmlichten het wel doen betekend dat het relais het ook doet. Om eerlijk te zijn denk ik dat je het moet zoeken bij de knipperlicht schakelaar aan de stuurkolom en de stekkers waarmee deze is aangesloten.

20 aug 2023 18:57

Zijn het een van die grijze kastjes tegen het schutbord aan? Zo ja welke van de drie of alle drie?

Bijlagen:
  • R. Willemsen
19 aug 2023 19:52

Bij mijn 407d zit het relais achter de tellerunit. Even de vier schroeven van het paneel losschroeven en de knop van de trekstarter verwijderen. Hiervoor zit er een klein gaatje achter in de knop waarmee je met bijvoorbeeld een kleine inbussleutel of een willekeurig pinnetje het dekseltje uit de knop drukt. Dan zie je een moertje zitten in de knop. Deze draai je eraf met een sleutel 8. De knop kun je rr dan zo afschuiven.

Je zei dat de alarmlichten wel deden. Deze werken met hetzelfde relais. Als je twijfelt welk relais het is zet dan de alarmlichten aan en luister welk relais klikt. Voelen kan ook aan de buitenkant van het relais voel je licht tikken.

Tijd voor maken pagina: 0.326 seconden
­