­

Antwoord: sleutel/stallingsplek gezocht

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: sleutel/stallingsplek gezocht

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

29 sep 2021 11:51

Tuurlijk Nicole. Vraag maar raak. Ik stuur je ook even een PB met mijn directe contactgegevens.

• Nicole van den Bogerd
28 sep 2021 19:55

Hi Ruud,
In de wandelgangen had ik al een keer gehoord over het mooie plekje op de Binckhorst met de Mercedesbusje. Door vakantie helaas niet eerder je bericht kunnen lezen. Kan ik op een of andere manier contact met je opnemen over de klusplek of anders in de toekomst ervaringen uit te delen?
Nicole

• R.P.M. van Leeuwen
02 sep 2021 22:30

Mooi initiatief Ruud, zulk soort hobbyplaatsen worden steeds schaarser in een stad.Leuke combi zo met andere bedrijfjes /zelfstandigen in de buurt, en zeker belangrijk dat je ervaringen en tips met elkaar kunt delen , dat is onbetaalbaar in deze hobby. Hopelijk kun je verder na het nieuwe jaar.In mijn regio verdwijnen de dhz garages ook langzaam aan , of worden onbetaalbaar, ze zijn er nog wel maar je moet goed zoeken. Zelf heb ik op mn werk een autohobbyclub doorgestart , met alle vergunningen etc , hoop geregel ,komt veel bij kijken als je het volgens de regels wilt doen. Helaas moest de locatie in amsterdam dicht welke echt een perfecte smeerkuil had voor de dudo .Het bizarre is dat het pand nog steeds staat, maar zgn uit veiligheidsoverwegingen niet gebruikt mag worden. (en zo staan er in Amsterdam en omgeving heel wat bedrijfsruimtes leeg )In velsen kan ik net naar binnen met mn bus ,maar niet op een brug (te zwaar), maar goed allang blij dat het binnen kan staan. Het tarief wat je vraagt is heel erg schappelijk als je bedenkt dat je bij menig dhz garage 10,- per uur ondertussen betaald voor een sleutel plek. Ik was 5 jaar terug bij een dhz garage voor een 4 kollommer brug 17,50 excl btw kwijt per uur...
Misschien eens een idee voor de club om mogelijk een sleutel/klus hal te regelen,alhoewel ik alleen al m.b.t de vloer al 2 jaar doende ben geweest en de inrichting wat de vergunning eis betreft Heel gedoe over vloeistof kerend en werend.Gelukkig konden we het af uiteindelijk met de werende vloer epoxy tussen de naden en coaten ,de andere variant had financieel nooit uit gekund...De mileu inspecties heb ik wel degelijk gehad ,dus netjes houden en je afval goed en correct afvoeren is wel even een dingetje ,dus omdit nu van een club te gaan verwachten...,maar goed wellicht wel een idee om iets mee te gaan doen in een land waar je haast niet eens meer je auto voor de deur mag wassen, laat staan klussen. Misschien voor diegene die zoekt , probeer het eens bij antikraak organisaties ,zelf ooit via een verhuurbedrijf tijdelijk als anti kraak een mooie klusruimte gehad in Alkmaar voor echt een habbekrats ,contract goed vast gelegd dat het tijdelijk was , in ieder geval mn klus kunnen doen....Dus een tip voor die gene die er wat aan heeft... Goede tweede tip zoek eens naar een doe het zelf garage ,ze zijn er nog al wordt het wel minder. ...
Even klussen bij een stalling is eigenlijk not done vanwege vergunningen en verzekerings eisen , stel je eens voor dat.......Overigens voor eerste vraag steller , kijk eens in lelystad ,op het oude industrieterrein daar staat veel leeg , wellicht dat je daar een mooie stek kan regelen via een van de vele makelaars die het te huur/te koop aan bieden?

Mvgrt Rene

02 sep 2021 12:43

De klusplek is inderdaad heel gezellig. Ook belangrijk! Maar vooral fijn om relatief dicht bij huis (Binckhorst inderdaad) plek te hebben waar je 24/7 kan klussen EN waar anderen ook klussen. Kennis en ervaring delen vind ik belangrijk en waardevol. Het geeft me ook energie en motivatie om lekker door te gaan. Afgezien van de kennis en ervaring van medebouwers, is er ook nog professionele hulp van Huttebouwers met veel ervaring in de bouw van foodtrucks, tiny houses en interieurs. Bijvoorbeeld voor het cnc frezen van onderdelen van ons bed, kon ik fijn bij hen terecht. Zij zitten in hetzelfde complex.

De binnenruimte is nu totaal 12 x 12 meter. Dat geeft grofweg een meter links en rechts van de bus en voldoende ruimte voor en/of achter om buiten de bus te werken. Afhankelijk van de behoefte wordt er nu geschoven om het voor iedereen werkbaar te maken.

De kunst is vooral om ervoor te zorgen dat er geen 'zooi' rondom de bus ontstaat. Ik denk erover om voor iedereen een grote verrijdbare werkbank/ kast te maken. Daarin zitten dan al je spullen en gereedschap. Je rijdt hem naar de plek waar je werkt en klapt hem open. Dan blijft alles lekker opgeruimd.

Voor het geval dit op 'commercieel' begint te lijken door mijn 'ondernemende' aanpak: ik doe dit vooral omdat ik het leuk vind en zonder winstoogmerk. Dit is nu een plek waar we tijdelijk kunnen blijven en ik zou het heel graag zo willen gaan organiseren dat het een blijvende plek kan worden. Ik vind het belangrijk dat dergelijke activiteiten ook in een stad kunnen blijven gebeuren. Als het daarvoor nodig is om het wat groter aan te pakken, de samenwerking te zoeken met ambachtelijke kleine bedrijven en misschien wel onderwijs, dan doe ik dat graag.

• A. Knol
02 sep 2021 07:28

Ziet er gezellig uit, ook als je de instagram foto's bekijkt. Lekker bezig hoor!

• M. Zwolsman
01 sep 2021 23:15

Hoi Ruud,

Hoeveel ruimte is er om de bus heen binnen?

En zit je op de binkhorst ergens?

Tijd voor maken pagina: 0.339 seconden
­