­

Antwoord: zijdeur Mercedes 407D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: zijdeur Mercedes 407D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
07 sep 2021 22:43

Check dit eens;

apk-handboek.rdw.nl/bedrijfsautos-licht

Let op bouwjaar voor 1998 mag er een hoop anders dan bij de autos van na 1998... Deze link gebruikt je keurmeester ook bij twijfel.

Succes mvgrt Rene

07 sep 2021 15:07

Bedankt voor alle antwoorden/tips/ideeën. We onderzoeken nu inderdaad eerst of de entree via de bijrijdersdeur de beste optie kan zijn. Het 'klapsysteem' (hoe we dit dan ook gaan uitvoeren) lijkt nu dan ook het plan dat we willen uitvoeren. Qua keuring e.d. willen we hierin wel aan de voorwaarden voldoen. Volgens ons voldoe je daar al wel gauw aan zolang je aan de verplichte zitplekken voldoet.

• E.A. Gielis
07 sep 2021 08:10

Deze klapbankjes, vind je inderdaad veel bij 2 deurs DoKa´s waarbij dus alleen maar een bestuurders deur en bijrijdersdeur zijn.

Ik heb overigens nog wel een klapbare bok waar ik zelf stoelen op heb gemaakt. Deze gebruiken wij echter niet om te klappen omdat de rugleuningen van de Toeringcar stoelen 10cm te lang zijn en redelijk hoog tegen de ramen komen. Om dat op te lossen zou de bok ook 10cm naar achter moeten, maar.... daar deze bok met een bodem haak is kan dat niet zo makkelijk.

• R.P.M. van Leeuwen
06 sep 2021 22:26

Dat is best bijzonder Alex z on klap bank , dat zal inderdaad in de dubbelcabine pickups standaard zijn geweest ,maar vindt er maar eens eentje in nederland...Als ik al zie wat voor prijzen er worden gevraagd voor een originele 2 persoonsbank ,is dit wel heel slim bedacht.

Met de duidelijke foto moet het ook na te maken zijn , maar effe bestaat niet met oudere voertuigen , dus best een uitdaging ,maar nogmaals een listige oplossing.Makkelijker dan een extra deur te maken wat best wel even wat carroserie werk mee brengt ,maar niets is onmogelijk natuurlijk ...

Succes ,mvgrt Rene

• E.A. Gielis
06 sep 2021 21:06

bankje tijdens het rijden

Bankje als we op de camping zijn. Hij komt bij ons wel 10 cm meer naar achteren ivm beenruimte

Bijlagen:
  • Ruud Peper
06 sep 2021 13:58

Welkom hier! Volgens mij was ik jullie gisteren ook al tegengekomen op IG. Zijdeuren inbouwen lijkt een trend te worden. Ook Jasper is daarmee bezig en had binnen de kortste keren de juiste deur gevonden. Misschien weet ie er nog meer te vinden?

Sommige sloperijen hebben weleens iets staan. Bijvoorbeeld Leemans in Made of Huizinga in Kloostertille.
De beste oplossing voor een dergelijke ombouw is zoveel mogelijk onderdelen uit een sloper halen. Stijlen (met scharnieren en sloten), dorpel (of instap) en natuurlijk de deur zelf. Alles is ook te maken natuurlijk maar hoe meer je hebt, hoe eenvoudiger het wordt.

Overigens zitten de deurstijlen voor het plaatsen van de eerste deur achter de voorportieren als ik het goed heb al wel gewoon op de juiste plek (wel even nameten ;). Wij moesten wat schuiven met stijlen omdat we twee openslaande deuren wilden en daarop is het stramien niet voorbereid.

Jullie hebben een hoge bus dus je moet een hoge deur zien te vinden. Daarnaast moet je bedenken of je een geïntegreerde instap wilt (die wat van je vloerruimte kost) of een opstap of treeplank gaat maken waardoor je direct op het vloerniveau van de bus instapt. Voor beide oplossingen is wat te zeggen. Voor de versie met geïntegreerde instap, heb je dus een deur nodig die aan de onderkant nog een centimeter of 30 langer is.

Je zou een zijdeur kunnen zoeken maar een achterdeur gebruiken kan ook. De bolling is dezelfde. Er zit wel verschil in de scharnieren: een zijdeur heeft een geïntegreerde deurvanger en kan net zover open als een voorportier. Als je een achterdeur gebruikt, zou je het zo kunnen maken dat deze helemaal (180 graden) open kan.

Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden
­