­

Antwoord: vraag over TV kijken via internet in campers

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: vraag over TV kijken via internet in campers

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• W. Horsman
26 sep 2021 19:02

de kwaliteit van het het streamen van video (waar televiesie kijken ook onder valt) hangt af van een paar factoren: 1) natuurlijk de verbindings-snelheid: als je een 4G verbinding hebt (of 5G) dan kun je in principe TV kijken. 2) als de verbinding niet erg stabiel is (slecht ontvangst) of als er meer apps gebruik maken van de verbinding, dan is er minder bandbreedte beschikbaar voor de live stream en zal die stream gaan haperen. Zorg dus dat de gebruikers van de router zo min mogelijk andere dingen doen tijdens het TV kijken. (mail, whatsapp, updates, etc). 3) beeldkwaliteit: hoe kleiner je scherm is, hoe meer je het gevoel hebt dat beeld best scherp is. Of anders gezegd: als je een grote TV hebt dan zal een matige resolutie als snel een blokkerig beeld geven.
Als je wel Netflix kunt kijken, of Youtube dan is er niets mis met de verbinding of met je router. Kijk dan of je een andere app kunt gebruiken voor het streamen van de live TV.
Ook een aardige optie: als je een smart-TV hebt, dan kun je de TV met een netwerkkabel aansluiten op de router. Dat scheelt enorm in de snelheid!
Als je een kunststof opbouw hebt van je camper dan maakt de plaats van de antenne niet heel veel uit. Een metalen opbouw (of bus) heeft wel negatief effect. Zet de router eens buiten om te zien of het effect heeft?

• Frank Pronk
24 sep 2021 20:09

Wij kijken tv op de Ipad via de ziggo app. Gaat prima je kan zelfs de opnames terugkijken.

• Chiel
24 sep 2021 19:59

zijn er leden die ervaring hebben met TV kijken via internet in campers. Ik bezit een camper waarin ik een router heb geplaatst waarin een data simkaart zit. Ik kijk momenteel TV via mijn mobiel omdat mijn internetsnelheid voor een chrome cast te laag is. Ondanks TV kijken op mijn mobiel is die snelheid echter nog steeds zo laag dat bij TV kijken ik om de zoveel tijd het beeld stil staat kennelijk om data op te halen. Zijn er leden die ervaring hebben met TV kijken via internet waarbij mijn probleem zich niet voordoet? Mijn router bevindt zich in mijn camper. Zou mijn probleem opgelost kunnen worden door een externe antenne te gebruiken?

Tijd voor maken pagina: 0.269 seconden
­