­

Antwoord: Voorstellen

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Voorstellen

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R. Willemsen
29 jul 2022 09:20

Mooie vondst en goede basis om er iets moois van te maken.

Een kort & laagmoddel ex-brandweer uitvoering staat bij mij ook nog op het verlanglijstje. Eerst maar eens zien het huidige project weer op de weg te krijgen.

• R.P.M. van Leeuwen
29 jul 2022 02:15

Ik ben afgelopen woensdag nog bij truckservice sneekes geweest in Schagerbrug voor een apk met mn 608 d uit 1975. Niet ver uit de buurt van alkmaar dus.

Resultaat , goed gekeurd weer tot 2024 .Deze garage kent een redelijk uur tarief , en is bekend met de oudere bedrijfswagens...Er stond bv nog een scania 141 uit 1977 voor service...

Mijn bus is in 2015 uiteindelijk bij deze garage terecht gekomen na een hoop gedoe bij een stalling die zn afspraken niet nakwam en mn bus dus na 2,5 jaar stilstand niet meer op eigen kracht de weg op kon. Na een hoop technisch herstel werk voor minimaal apk door Sneekes heb eigenlijk geen gezeur meer gehad met mn bus. (ik had geen werkplek en geen stalling ,ik heb mn bus ook bij de naast sneekes gelegen stalling gehad voor een jaar of 5... )

Mbt tot vloeistoffen , onder technische documentatie in de groene balk vindt je een hoop info waar op te letten mbt vloeistoffen. Even kort; remolie verversen iedere 2 a 3 jaar, koelvloeistof iedere 2 a 5 jaar, motorolie jaarlijks of bij bepaalde km stand afhankelijk vd gereden kms .Voorts heb ik bij mijn bus na de eerste rit na de grote herstel actie, o.a koelvloeistof, cardan olie, versnellingsbak olie , motor olie , ververst. De remolie en koppelings olie(mijn systeem is gescheiden gemaakt) is regelmatig ververst.

Ik heb veel werk gehad om de brandweer uitrusting eruit te halen en heb veel roest weg gehaald... ondanks de 12.000km bij aanschaf. In polen kunnen ze doorgaans goed autos opknappen en onderhouden is mijn ervaring . Mooie bus ! is zo te zien een ex duitse brandweer geweest.
Ik ben afgelopen week weer begonnen met deel 5/6 volgens mij om verder te gaan met het project.....enkele zaken ..v snaar vervangen , koelvloeistof v.v ,radiateur flushen en wat aanpassingen uitvoeren aan het koelsysteem. ,olie verversen wederom...en dan weer verder met de roest, dit seizoen staat het dak op het programma , zoals het imperiaal en de zwaailichten ,,En als ik tijd over heb..eindelijk eens de binnen zijde...en nog wat electrische dingetjes die ergeren.... Mocht je echt tips nodig hebben , stuur anders een pb , ik woon niet ver van omgeving alkmaar. (kennemerland),

Succes , mvgrt Rene

28 jul 2022 11:30

Goeiemorgen allen.

Bij deze wil ik mijzelf weer even voorstellen.
Sinds twee maanden ben ik weer gelukkige eigenaar van een 508, ditmaal geen widebody maar een oude brandweerwagen uit polen. Een naar mijn zeggen mooie vondst met nog maar net 50k op de teller. Ondertussen heb ik hem helemaal leeg getrokken en werd ik blij met wat ik zag, heel weinig roest!:D Alleen bij de wielkasten was het wat rot, kan ook niet anders met een bus van 42 jaar oud. Deze ben ik nu weg aan het werken door nieuwe balken erin te leggen, en tegelijkertijd wil ik ook het tussen schot er tussenuit halen om zo een vrije doorgang te krijgen. Kortom een leuk project om mijn vrije ochtenden en weekenddagen aan te besteden.

Motorisch kan ik redelijk vooruit, maar graag zou ik de eerste inspectie (vloeistoffen en dergelijke) eerst eens met een professional of iemand laten doen en eventueel mee kunnen kijken. Ik ben zelf wonend in de buurt van Alkmaar. Weten jullie een goede en betaalbare garage of liefhebber om met mijn bus naartoe te gaan om dit te doen en eventueel ook gelijk voor de APK?

Ik hoor graag alle tips!

Hier nog wat fototjes van mijn pareltje

Groet Neelis

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden
­