­

Antwoord: '17,5" set' of '16" offroad set' voor 608

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: '17,5" set' of '16" offroad set' voor 608

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
20 nov 2022 15:43

voor de looks moet je wel veel geluidspoductie voor lief gaan nemen ...Er worden in 16 inch ook bv zgn ""nato"" banden aangeboden met een draagvermogen dat zou kunnen ,maar afgestemd is op terrein wagens. 17,5 inch betekend dure velgen , want er is veel vraag naar. Van een mercedes atego zou passen , maar vindt daar de velgen maar gebruikt...

Als je tube less velgen hebt zou ik gaan voor eventuele winterbanden of 4 seizoenen profiel. banden ,die qua geluidsproductie goed voldoen. ,niet luider dan normaal. Moderne maten moet je opletten of de wangen elkaar niet raken achter.

Vrakking verkoopt nog van die nato banden of ex leger voorraden in 16 inch ook michelins voorbeeld is 7.00 x 16 heb ik zelf onder mn 608d , maar goed mogelijk dat je 6.5 x16 hebt wat ook past en de standaard is. Ik heb normale vrachtwagen banden michelin achter , nankang voor. Chinese producenten plakken snel het m&s symbool op de wang , in de eu krijgt het gewoon een zomer band certificering.

...na plaatsen van antwoord zie ik dat het wel erg mosterd na de maaltijd is... nou misschien kun je wat met het linkje..

vrakking-tires.com/16-inch/905-700-16c-c...itary-nato-tyre.html

Succes , mvgrt Rene

• R.C.M. Treffers
17 nov 2022 21:20

Intresse!
Stuur je pn

• M.J.E. Molenkamp
17 nov 2022 21:16

Beste,
17,5 inch velgen met 19mm gatmaat en banden met lucht erin. vraagprijs is €150 per stuk
Misschien is het wat voor je.

Groet, Marco

• E.A. Gielis
02 nov 2022 19:19

nou je merkt het wel hoor of je met M&S banden rijdt of niet, ook en vooral op wat zachtere ondergrond.

In der tijd had ik ze omdat ik veel in spanje onderweg was op boswegen, en als het wat geregend had in de herfst dan kan het echt wel nuttig zijn. Toch was altijd het grootste gemis de sper, en daarom heb ik ook na enkele jaren besloten dat ik weer overstap op normale banden voor onder de bus.

En die Herrie ga ik dan ook sparen :D

• Gerard H
02 nov 2022 19:02

't Kan je toch wel overkomen, vast zitten op een gewone camping in Frankrijk. Het overkwam ons, heel onverwacht. Zie ons berichtje in het virtueel café .

Volgend jaar komen er ook op achteras van onze bus andere banden. En dat wordt weer gewoon lijnprofiel hoor. Onze bus is stil, en dat willen we zo houden.
Ook gravelwegen zijn geen enkel probleem met deze banden. En echt off road, anders dan in de berm gaan we eigenlijk niet. Zeker niet zoals Tjerk dat doet . ;)

• P.J. Bottema
02 nov 2022 18:09

Na het laatste offroad avontuur zijn we (ik) wat voorzichtiger geworden om in Zweden van de weg af te rijden.
Maar ook wij hebben de gewone 6,5 x 16 banden. Of ik toendertijd uit die rudimentaire zandduin was gekomen met offroad banden betwijfel ik. Rijplaten en een lier waren welkom geweest.
Voor de looks heb ik ook wel eens aan andere banden gedacht, soms zie je een Dudo met van die dikke blokprofielbanden. Het heeft wat dat wel. Mijn buurman heeft een Toyota landcruiser en gaat regelmatig ergens in Duitsland de modder in. Ik rijd wel eens in dat ding maar man wat een herrie die banden ik geloof best dat dat boven de 314 herrie uitkomt.
Met gewone banden kun je prima op de Zweedse gravelroads rijden, het zijn de normale wegen in het buitengebied. De bewoners rijden ook in gewone personenauto's over die wegen. Vlak na de winter rammelt het wel wat meer maar in de zomer zijn ze allemaal weer rechtgeschoven.

In de Sahara gaat het ook best wel :) Wel met blokprofiel

Tijd voor maken pagina: 0.287 seconden
­