­

Antwoord: Brandstof problemen

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Brandstof problemen

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
06 dec 2022 22:07

Hallo Neelis,

Ik heb bij een andere diesel bus gehad dat de toevoerslang poreus was ...dus overdreven gezegd valse lucht mee zoog... Misschien dat je je slang even kan checken? Met schoon filter bedoel je zeker het kleine voor filter onder de brandstof pomp , het zgn glaasje? Het grotere filter had je ook vervangen ? En je hand opvoerpompje, niet lekken o.i.d?
Ik kon de vorige keer onder in mn tank kijken met een scherpe zaklamp , ik zag geen bacterie groei. ,misschien dat je daar even op kan checken , maar gezien het feit dat je bus nog niet gek lang geleden in polen vol in dienst was lijkt mij dat niet...
Hoedan ook , succes, mvgrt Rene

Net bericht gepost..zie ik dat je al antwoord heb gehad, en wel meer dan 1... ...dus mijn antwoord is een beetje mosterd na de maaltijd...

06 dec 2022 14:28

Dag allen!

Sorry voor mijb late reactie, was oogeslokt in het grote mensen leven.
Dank voor al jullie reacties.

Ik heb zojuist de tank leeggehaald, hier kwam niks geen vuiligheid mee. Heb het voor de zekerheid nogndoor een filter laten lopen maar niets geks te zien.
Mu ziet het filtertje want aan de aanzuigstang zit er wat vies uit.
Mijn vraaf nu is dit de nieuwigheid of is dit iets ernstigs?
Zie vijlage.

Groet neelis

• P.J. Bottema
08 nov 2022 19:31

ja als je niet boven de tank kunt komen dan zal die er inderdaad onderuit moeten. Soms kun je ook een gat in de vloer zagen boven de tankmeter unit, daar zit die buis in, en dan kun je erbij. Die units zijn nog wel te koop eventueel een universele. Mocht de zuigbuis inderdaad lek zijn dan kun je er ook een kunststofbuisje overheen doen en dat vastklemmen. Er zijn ook losse zuigbuizen te koop veelal bedoeld voor een kachel of generator, maar die doen het ook voor de motor.

• E.A. Gielis
08 nov 2022 15:42

Inderdaad, Tank er onderuit halen, tenzij je een servise klap boven je tank in de bus hebt.

Als je een endoscoop hebt, of iemand kent die er een heeft dan kan je die ook gebruiken om in de tank te kijken, kan veel sleutelen voorkomen.

Als je de Tank hebt leeg laten lopen, kwam er toen veel viezigheid mee uit de tank? ik vraag dat omdat bij mijn W123 (nu meer dan 20 jaar gelede) ik een heel goed filter in de tank had (diesel alg) en mijn voorfiltertje bleef altijd netjes schoon daardoor.

08 nov 2022 15:25

Yess die is idd gewoon brandschoon!

Ik ben idd ook bang dat het de aanzuigbuis in de tank is, heb de rest van de leiding al helemaal gecontroleerd en daar is niets mis mee.

Denk dat heel mijn tank eronderuit moet om bij die aanzuigbuis te komen of niet? En zijn deze nog goed aan te komen of is daar een andere oplossing voor?

Groet

• P.J. Bottema
08 nov 2022 15:09

Ik neem aan dat het filterglaasje onder de handpomp ook schoon is? Het handpompje lekt niet als je ermee pompt en je schroeft het weer vast?
Het kan voorkomen dat de aanzuigbuis in de tank stuk of lek raakt .
Of er is ergens een verbinding losgeraakt.
Of er zit ergens een lek in de leiding.
je kunt de leiding van de tank losnemen, daar kun je wel wat moeilijk bij, en met een fietspomp druk op het systeem zetten. Een lek moet je zo kunnen vinden.
Je kunt ook voorzichtig druk op de leiding naar de tank zetten. Het tankniveau moet dan wel onder dat kritieke punt zijn beland. Door met een stukje tuinslang waarvan het ene eind in de tank steekt en het andere eind in je oor gepropt is :), kun je horen of er ergens in de zuigbuis een gaatje zit door het licht zuisen van de lucht die door dat gaatje komt.

Succes.

Tijd voor maken pagina: 0.266 seconden
­