­

Antwoord: Imperiaal 508d gezocht

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Imperiaal 508d gezocht

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
08 mrt 2023 12:38

Misschien eens op div sites oproepen of iemand die zn brandweer imperiaal kan missen/ Vaak kun je die juist makkelijk aanpassen.Nadeel is wel dat je gaten in je dak krijgt.Deze inperiaals dragen niet op de dakrand , maar staan boven de de dak profielen geplaatst. Er worden genoeg brandweer bussen ingevoerd , en verbouwd, dus wellicht is dat een optie?

Mvgrt Rene van Leeuwen

• A. Knol
08 mrt 2023 09:32

Als je het wilt gebruiken voor alleen zonnepanelen, dan kan je ook een complete huisinstallatie bij iemand overnemen. Ik heb voor €200 6 panelen en omvormer met 2 man van een huis gehaald. Van het bestaande dragende frame heb ik zelf een constructie gemaakt voor op het dak van de bus, in combinatie 8 extra hoge steunen uit een eerder bericht. Samen met die steunen was ik ongeveer €500 kwijt als ik het goed herinner (dat is dus incl. zonnepanelen). Je kan het ook met 6 steunen doen en de minder hoge uitvoering, afhankelijk van wat je zoekt. Ze zijn erg stevig, dus 8 was voor mij wellicht wat overkill, al ga ik er ook een zonneluifel aan hangen.

Er zijn mogelijk eenvoudigere manieren om het te doen; verwijderen van het dak kost tijd en op maat maken voor op je bus kost ook tijd. Wel extra leuk als het lukt natuurlijk! Voor mij was het een mooi excuus om mijn gereedschap uit te breiden met een flex. B)

Of zoiets: www.marktplaats.nl/v/auto-diversen/dakdr...8-imperiaal-voor-bus en dan de poten er af flexen om in combinatie met de steunen uit polen te plaatsen. De verkoper heet Pioter/Peter en geeft ook advies per e-mail indien gewenst.

• E.A. Gielis
08 mrt 2023 09:22

Ik denk dat als je snel iets zoekt, juist het zelf maken de snelste oplossing is en je hoeft niks te lassen.

Neem bijvoorbeeld Rexroth profiele. Dat is licht en met M6 schroeven te verbinden. Je moet inderdaad de aansluiting naar de dakgoot hebben, maar....je kan het zo inelkaar schroeven zoals je zelf wilt.

Kopen kan je echt vergeten tenzij je geluk hebt en er ergens eentje op welke tweedehands platform dan ook vind, kans is echter nagenoeg 0.

Heb je wat informatie van wat je precies wil? misschien helpt dat hier.

• André Struis
08 mrt 2023 00:24

Is het niet een kwestie van het boven-raamwerk in de juiste afmeting uitkiezen, hierna de steunen naar de dak-goot op maat maken?
Ik heb er ooit eens één gemaakt voor een klant, uit RVS koker en buis in elkaar getigt.
Het is best veel werk, zeker met de huidige RVS prijzen best duur.

• A.C.J. van der Aa
07 mrt 2023 23:49

André Struis schreef : www.kingping.nl/ om maar eens een voorbeeld te geven.................
Zelf maken is leuker.............

Alle bekende leveranciers produceren niet meer voor de oudere bussen. De productie van een enkele kost een vermogen.

De eerder genoemde beugels uit Polen is een optie, maar dan moet nog steeds de rest van het rek op maat gemaakt en gelast worden.

Zelf maken is inderdaad super leuk maar ook tijdrovend en je moet er de plaats voor hebben om je "project" te kunnen laten liggen. Zowel tijd en ruimte ontbreken op het moment.

Ben dus op zoek naar een wat snellere oplossing. Wellicht is er een goede lasser op het forum die wat voor me kan betekenen? :)

• André Struis
07 mrt 2023 23:09

www.kingping.nl/ om maar eens een voorbeeld te geven.................
Zelf maken is leuker.............

Tijd voor maken pagina: 0.320 seconden
­