­

Antwoord: Versnellingsbak 406d 1974

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Versnellingsbak 406d 1974

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• J.M. van Stight
30 aug 2023 01:21

Hoi Andre,

bedankt voor je reactie. Had je het filmpje gezien dat ik in de post heb geplaatst?
De garage raadde me iig sterk af om er zo mee verder te rijden.

Inmiddels heb ik een compleet gereviseerde bak gevonden in Zuid-oost Duitsland en deze zit er inmiddels onder. De 'oude' heb ik natuurlijk wel mee naar huis genomen, dus mocht het redelijk makkelijk te maken zijn, dan heb ik er iig eentje reserve.

• André Struis
21 jun 2023 23:55

Als je er net probleemloos 5000 Km mee gereden hebt, lijkt me de bak niet stuk................
Wellicht is hij vrij eenvoudig te repareren.

• J.M. van Stight
20 jun 2023 12:18

Hoi Rene,

Super bedankt voor de handige tips.

Ik zal sowieso lid worden.

Hier een filmpje van het issue:
Speling versnellingsbak

Ik ben zelf niet erg technisch.

We hebben de bus net nieuw en komen net terug uit Spanje na 5000km ermee te hebben gereden zonder problemen, maar de garage geeft aan dat die speling die je ziet een probleem is.

• R.P.M. van Leeuwen
19 jun 2023 23:24

Als je lid bent kun je langs gaan bij de werkgroep onderdelen.Dit clubmagazijn is beperkt open ,dus check even op de site waneer dat open is. Tip mijner zijds ...ook in de zgn vervangenede bak gelijk schone olie in doen.. Meestal is dat bij een dudo een atf a suffix a olie, dus geen 80w90 oid gebruiken,. Raadpleeg ook de technische info voor een 406 d. Wat was er mis met je huidige bak?

Niet schakelen kan andere oorzaken hebben zoals uitgelubberde schakelvork rubbers of een gare master of slave koppelings cilinder..Een bak van een dudo gaat niet snel kapot ,mits afgevuld met de juiste olie..

Succes , mvgrt Rene

• J.M. van Stight
19 jun 2023 18:20

Hallo allemaal,

Voor onze camper “Dr. Strauss”, een L406d uit 1974, zijn we opzoek naar een ‘nieuwe’ (/donor) versnellingsbak.

Hopelijk kunnen we er via deze weg ééntje vinden.

Mvg,

JM

Tijd voor maken pagina: 0.262 seconden
­