­

Antwoord: koppelingsplaat (?) en hulp bij plaatsen (omgeving Groningen)

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: koppelingsplaat (?) en hulp bij plaatsen (omgeving Groningen)

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• André Struis
17 jul 2023 07:34

Ik denk eerder dat het de ouderdom van het rubber is.......

• Renée Lutke
17 jul 2023 07:25

ik bedenk me nu ... zou het een steenmarter kunnen zijn die aan mijn leidingen heeft lopen knagen...? Dat ik 'gewoon' vloeistof kwijt ben?!

• E.A. Gielis
16 jul 2023 22:51

Om een slippende koppeling uit te sluiten kan je het volgende doen.
Zet het voertuig in de eerste versnelling en trap de rem in tot je stilstaat. gaat de motor daarbij uit dan werkt de koppeling nog goed, blijft de motor draaien is de koppeling echt aan vervanging toe.

Het geen wat jij beschrijft is eerder een druklager probleem. Ik vrmoed dat je of een lekke hulpcilinder hebt, of een slang die niet helemaal 100% meer is. In beide gevallen is de reactie tussen koppelingspedaal en koppellingslager (koppeling) niet meer zuiver. Kijk eens of je een verschil kan zien in het niveau van je remvloeistof nadat je veel de koppeling hebt ingetrapt, en of je ergens rond om je cilinders vloeistof ziet uittreden.

• Gerard H
16 jul 2023 22:34

Iedere universele vakgarage met voldoende ruimte boven de brug zou je moeten kunnen helpen. Het is geen rocket science, het is eigenlijk vrij elementaire autotechniek. Zeker als er een wat oudere monteur rondloopt zou het geen probleem mogen zijn. \

Je probleem klinkt mij als dat er het druklager soms meeloopt. Zit de koppeling (soms) erg 'strak'? De gever- of nemercilinder zou iets kunnen lekken waardoor de koppeling niet altijd goed vrij komt.

• Renée Lutke
16 jul 2023 22:25

sjoerd is op vakantie...helaas voor mij ;-(

• W.O. Velthuis
16 jul 2023 21:49

Hallo Renée,

Heb je Sjoerd Hengst al geprobeerd? (Is waarschijnlijk ook druk, maar proberen kan altijd.)

Tijd voor maken pagina: 0.266 seconden
­