­

Antwoord: Gezocht: Radiateur voor Mercedes 508 (of een vergelijkbaar model die ook past)

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Gezocht: Radiateur voor Mercedes 508 (of een vergelijkbaar model die ook past)

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

15 sep 2023 00:17

E.A. Gielis schreef : Milieu, wordt vaak overdreven, maar, aangaande dat wassen van een auto op straat, dat mag al decenia niet op straat. Wel op je garagepad ;)(

Alex; dat is in Duitsland, in NL zijn er gemeentes waar dit ook niet mag, gemeentelijke verordeningen..................
Bij mij mag het nog gewoon, En daar maak ik dan ook gebruik van.
Effe gauw met de auto door de wasstraat, maar om de zoveel tijd even met de hand en de hoge druk reiniger (dan zie je gelijk wat die zgn was-straat laat zitten....)
Met m'n camper ga ik ivbm zonne panelen zowiezo niet door de was-straat.
Met m'n paarden trailer, wordt groen van de alg en zwart van de lucht verontreiniging, ook met de hd reiniger
M'n (enduro-) motoren, tja

• E.A. Gielis
14 sep 2023 10:02

Milieu, wordt vaak overdreven, maar, aangaande dat wassen van een auto op straat, dat mag al decenia niet op straat. Wel op je garagepad ;)

Overigens is Glycol echt wel schadelijk. Ik gebruikte het vroeger om de stoepen en garagepaden mee onkruid vrij te houden, nam het dan mee vanuit de werkplaatst. Er groeit minsten 1 jaar niks meer waar dat spul in de kieren getrokken is. Werkt beter dan Round-up ;)
Afgewerkte olie gebruik ik overigens nog altijd om mijn balken in de schuur tegen vocht te beschermen. 20W50 is het aangenaamst aan te brengen, trekt echter langzamer in het hout, ATF en Hypolid olie is goed om op planken te spuiten met de verf spuit, trekt ook goed in. Geen last van houtworm meer sinds ik dat doe. :D

Ja ben relatief jong, maar ken veel van deze afvalverwerkings methoden van mijn Opa. Houte paaltjes van het hekwerk daar plaats je een blikje met een spijker op, en die vul je dan met olie. Om de spijker heen trekt de olie dan in het hout en daar trekt het intern door de osmose van het hout netjes door tot diep onder de grond. Die paaltjes rotten niet, en ht blikje roest niet door de olie. Zo werden liters olie jaarlijk verwerkt en teruggegeven aan de natuur :(

13 sep 2023 23:38

Snap ik allemaal ook wel, maar of het spoelwater uit je radiateur allemaal zo vervuilend is..............de keren dat ik een radiateur gespoeld heb, ging er al gauw zo'n 100 liter water doorheen. Waar mischien hooguit een koffiebeker koelvloeistof in opgelost zat.............
Ze zien je aankomen bij het milieu station bij de gemeente.
M'n banden slijt ik op-straat op, rubber-stof komt in het riool terecht, of op m'n auto.
Hoever wil je gaan?

• R.P.M. van Leeuwen
13 sep 2023 23:22

Andre in 2023 kun je niet meer de indruk wekken of adviseren dat je de vervuilde vloeistof het riool in laat lopen... Ja ik weet dat voertuigen lekken en niet alleen koelvloeistof... Maar ja in mijn gemeente is het bijvoorbeeld verboden je auto te wassen voor de deur...Tijdens een grote regenbui spoelt het vuil namelijk niet het mileu in... ;)

Mvgrt Rene

12 sep 2023 22:57

R.P.M. van Leeuwen schreef : De radiateurs zoals in de dudo kunnen van een nieuw koelblok worden voorzien... is namelijk nog van conventionele opzet.
Succes met de gebruikte , maar het blijft nauurlijk altijd de vraag of daar geen dichtingsmiddel o.i.d is ingegooid....
Overigens verstoppen de radiateurs ook door de oude silicaat lagen .Beste is om een gebruikte radiateur in tegen gestelde richting uit te spoelen met een tuinslang..je zult versteld staan hoeveel ""shit"" er uit komt...het is namelijk bruin kleurig... Uiteraard het vuile water opvangen en naar de mileustraat brengen... op opvangen in een systeem met vuil opvang/water verwerking.

Als je er dan toch een nieuw koelblok in laat zetten, kies dan voor een zo "dik" mogelijk koelblok, met de hoogste koel-capaciteit.

René; weet je al hoeveel koelvloeistof er in het milieu terecht gekomen is door de vele lekkages onderweg, zouden die paar jerry cannetjes spoelwater nog wat uitmaken denk je................

• R.P.M. van Leeuwen
12 sep 2023 11:00

De radiateurs zoals in de dudo kunnen van een nieuw koelblok worden voorzien... is namelijk nog van conventionele opzet.
Succes met de gebruikte , maar het blijft nauurlijk altijd de vraag of daar geen dichtingsmiddel o.i.d is ingegooid....
Overigens verstoppen de radiateurs ook door de oude silicaat lagen .Beste is om een gebruikte radiateur in tegen gestelde richting uit te spoelen met een tuinslang..je zult versteld staan hoeveel ""shit"" er uit komt...het is namelijk bruin kleurig... Uiteraard het vuile water opvangen en naar de mileustraat brengen... op opvangen in een systeem met vuil opvang/water verwerking.

Mvgrt Rene

Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden
­