­

Antwoord: Gevraagd: Bestuurderstoel MET hoofdsteun

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Gevraagd: Bestuurderstoel MET hoofdsteun

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

05 dec 2023 21:41

Uiteindelijk zou een losse hoofdsteun ook gewoon bij een demontage bedrijf te moeten zijn te scoren , past er echt niets uit een mercedes personen wagen dan?
Overigens worden de meeste in serie toegepaste stoelen vervaardigd door Recaro. ..Kans groot dus dat een hoofdsteun uit een andere mercedes of duits merk het zelfde is qua afstand.
Scheel stoelen worden overigens in nederland vervaardigd , in flevoland...

De vraagsteller woont in belgie , dus ik kan mij voorstellen dat de eis net even strenger is dan bij een apk in nederland... In belgie wordt de keuring namelijk niet door commerciele garage s uitgevoerd...Nederland is daar uniek in ,in europa, goede lobby geweest in de jaren 80 bij de introductie ervan...

www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-vo...deel/hoofdsteun-set/

Mvgrt Rene

• André Struis
05 dec 2023 15:15

APK of niet ik zou niet zonder hoofdsteun willen.
Eentje lenen voor de APK is idd een optie, kan je op je gemak verder zoeken.

• E.A. Gielis
05 dec 2023 14:34

Ik heb geen hoofdsteun meer in mijn bestuurdersstoel omdat ik een wand achter mijn stoel heb waardoor de hoofdsteun niet meer past. Ik kan hem wel plaatsen, hoofdsteun is volgens mij voor auto´s tot een bepaalde leeftijd ook geen plicht, maar daarvoor moet ik eens in het voertuig regelement kijken. Voertuig regelement is wel afhankelijk van het land waar gekeurd wordt.

Net als de verplichting van gordels is de hoofdsteun in voertuigen vanaf een bepaald jaar voor verplicht geworden, waarna, nog niet eens zo gek lang gelede, dit ook achterin verplicht werd, voor af te leveren voertuigen.

Ik ben me er overigens vrij zeker van dat het in Nederland geen APK eis is of de hoofdsteunen wel of niet aanwezig zijn. Hier weer de notitie, de keuringseisen zijn land afhankelijk.

• H.P. de Jong
05 dec 2023 14:27

Misschien kun je van iemand een hoofdsteun lenen voor de keuring en dan rustig verder kijken.
Als de stoel verder goed is moet er toch aan zo n ding te komen zijn.
Met hoofdsteun is wel beter om nekletsel tegen te gaan.

Succes, Hans Peter

• A. Knol
05 dec 2023 08:54

Dan had je een goede deal Rene, geen geld voor zo’n stoel. Recaro begint tweedehands meestal rond 200, tot …

• André Struis
04 dec 2023 23:02

H.A. Hoek schreef : ik heb 2 stoelen van een Volvo 940 ingebouwd, zijn inclusief vaste hoofdsteun.

Bij mij zaten er een paar luxe isri stoelen in, die zaten aanvankelijk goed, in de loop van de jaren begon het schuim in de stoelen steeds harder te worden, kreeg een houten K*nt naar een paar uur zitten.
Ik heb een Volvo 900, waar je de hele dag in kan zitten. Dus ik heb een paar dezelfde Leren Volvo 900 stoelen op de kop getikt.
Met stoel verwarming! Super.

Tijd voor maken pagina: 0.268 seconden
­