­

Antwoord: Mercedes LF408, schakelen? versnellingsbak? wie weet het hoe het werkt...

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Mercedes LF408, schakelen? versnellingsbak? wie weet het hoe het werkt...

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Wg Documentatie
03 jan 2024 18:13
  • Gerard H
03 jan 2024 13:45

Zorg wel voor de goede olie. Waarschijnlijk ATF A suffix A. Ook daarvan recent een topic.
De juiste olie is nogal kritisch. Met verkeerde olie loop je kans dat de bak slecht schakelt.
Succes!

• N Commijs
03 jan 2024 12:35

@gerard Dank voor je antwoord en verwijzing, dit is idd zelfde systeem bak alleen dan 5 bak, ik heb er 4 en na heel veel zoek waarschijnlijk de 711.001. Vrijwel niks over te vinden. Ik ga eerst het pook mechanisme maar eens reviseren evers olie erin.
is kijken of ik dan wat versnellingen kan vinden :)
Dank voor al je inspanningen!

• Gerard H
03 jan 2024 11:34

Hallo Nick, eerlijk gezegd ben ik nu overvraagd. Ook een beetje verrast dat er - kennelijk- ook M115 bussen zijn met een andere bak gemonteerd dan zoals de onze. Alles wat ik weet is gebaseerd op wat er in onze bus zit.

Hopelijk is er iemand die jouw situatie goed kent.

Er is overigens wel een recent topic over een (andere) bak met zo'n veer/bus constructie. Misschien dat je die constructie en beschrijving herkent en er verder mee komt.

• N Commijs
03 jan 2024 07:25

@gerard
ondertussen flink rond gekeken naar info en onder de 408 gelegen...
maar ik heb een ander type bak denk ik want mijn pook gaat rechtsreeks de bak in zonder armpjes aan de zijkant.
ik heb een 4bak uit 1972 achter de m115 motor.
Ik heb wel een revisie setje (denk ik ) gevonden met een nieuwe veer en kom en 2 pennetjes.
enig idee of dit vanuit de cabine vervangen kan ?
groet Nick

• N Commijs
22 dec 2023 09:47

oooooo excuus, ik ga geduldig zijn!

Tijd voor maken pagina: 0.268 seconden
­