­

Antwoord: Achteras 407D van 1980 gezocht

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Achteras 407D van 1980 gezocht

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

01 apr 2025 15:57

Beste allemaal, het was even wachten maar dan heb je ook wel iets. Vandaag is onze bus uitgerust met een "nieuwe" achteras, uiteindelijk gevonden bij de WGO (bedankt mannen, voor de demontage!) Het lange wachten is voorbij, back on the road! Zie jullie  hopelijk allemaal in Opende.

• André Struis
17 jan 2025 23:41

Ik ben ook benieuwd wat er vervangen gaat worden voor dat geld. Een setje kroon/pignon koste me de laatste keer iets van €1200- €1300. De bronzen ringen voor in het diferentieel heb ik zelf gedraaid. Lagers pakkingen en keerringen kwamen hier ook nog bij..............dan blijft er weinig meer over voor het arbeidsloon.

• E.A. Gielis
17 jan 2025 10:02

2500€ voor een gereviseerde achteras, klinkt veel, maar daarna heb je wel een nagenoeg nieuwe achteras. Kan je aangeven wat ze allemaal vervangen, want ik geloof niet dat dat alleen de Lagers zijn. Bij mijn weten worden dan ook vaak de Tandwielen uitgewisseld.

17 jan 2025 04:24

Klopt, maar tot op heden heb ik nog geen bedrijf gevonden wat het goedkoper kan; ik sta uiteraard open voor suggesties.

• André Struis
16 jan 2025 23:58

A.P. Becker schreef : In mijn huidige achteras moet in het differentieel 1 of meerdere lagers worden vervangen. Het revisiebedrijf schat de kosten op rond de €2500,-. Een vervangende achteras ligt dan voor de hand?

Ik vind het eigenlijk wel een behoorlijk bedrag......
Er zitten 4 belangrijke lagers in het diferentieel, dat kan toch nooit zoveel kosten. De achteras vervangen is ook niet goedkoop.
Je komt tussen de bladveren een enorme roest-bende tegen, veer-stroppen en toren-bouten moet je vaak vervangen (bij enorme roest-vorming "pas-"maken) Dan ga je er nog vanuit dat de rem-leidingen en de handrem kabel (-s) nog goed/herbruikbaar zijn.
En.. wat koop je gebruikt?

• André Struis
15 jan 2025 12:27

Familie van me......

Tijd voor maken pagina: 0.280 seconden
­