­

Antwoord: Hulp gezocht koppakking L409

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Hulp gezocht koppakking L409

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• André Struis
29 sep 2025 22:39

Om vast te stellen dat je koppakking eruit ligt; midlock.nl/Adobe_handleidingen_NL/HL_CO-...0reinigingsvloeistof .
Een beetje garage heeft zo'n setje.
Er kan ook iets met de circulatie van de koelvloeistof aan de hand zijn.
Ooit meegemaakt dat de waaier van de waterpomp los over de as mee draaide. Er was geen circulatie. Op het moment dat de koelvloeistof in de motor begon te koken, leek het wel of de boel ontplofte, zoiets als je beschrijft.

• André Struis
28 sep 2025 14:22

J.J. Hendriks schreef : Koppakking dat dacht de garage van mijn vrouw, maar zij hebben geen tijd om eraan te beginnen. Water spuit uit de radiator vandaar dat ze dachten dat de koppakking kapot is.

Het kan dus ook zo zijn dat het wat anders is..........

28 sep 2025 13:49

Op zich is het vervangen van een koppakking geen rocket science voor een garage die bekend is met het repareren van oldtimers. Als je daarop zoekt kom je bijvoorbeeld uit  bij  garage Hingst.  Zit bij Enschede in de buurt. Uiteraard geen ervaring ermee maar je kan ze natuurlijk altijd even bellen. Garages die specifiek de M115 in een Düdo kenen bij jou in de buurt weet ik niet zo gauw. Ben niet bekend in het oosten des lands. Maar misschien zijn er andere leden die je een hint kunnen geven. 

• J.J. Hendriks
28 sep 2025 10:48

Dank je voor je bericht. Ja rij inderdaad ook op gas.

Koppakking dat dacht de garage van mijn vrouw, maar zij hebben geen tijd om eraan te beginnen. Water spuit uit de radiator vandaar dat ze dachten dat de koppakking kapot is.

Weet jij of iemand anders die er tijd en zin in heeft om naar onze camper te kijken en te repareren. Zelf gaat mij die niet lukken.

Ik hoor het graag. Wij wonen in Enschede.

24 sep 2025 16:44

Motor hoeft er niet uit hoor.  Lees mijn verslag . Dan weet je vrij precies wat je moet doen. Als je lpg rijdt, overweeg dan gelijk om geharde klepzetels te laten monteren. Als je dat nog niet al gedaan hebt. 

Waarom denk je eigenlijk  dat de koppakking lek is?

• J.J. Hendriks
24 sep 2025 14:52

Hallo,

Ik zoek iemand die kan helpen om onze camper te repareren. We weten het niet 100% zeker, maar waarschijnlijk is de koppakking kapot en moet de motor er dus uit. 

Is er iemand die hier zin en tijd in heeft in de omgeving van Enschede?

Zou mooi zijn, groet Joost Hendriks 
Whatsapp 0626777364

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden
­