- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
Graag stel ik me even voor!
- D.C.G. Quysner
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
-
Minder
Meer
9 jaren 11 maanden geleden #21224
door D.C.G. Quysner
1977 L406D
Graag stel ik me even voor! werd gestart door D.C.G. Quysner
Beste mensen,
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een Mercedes dubbellucht bus, die op basis van een sticker achterop, ooit van een lid is geweest wellicht. Als iemand hem herkend en historie weet hoor ik het graag.
Er zit wat werk aan de bus, vooral rond de raamsponning en interieur werk.Het is een model dat er uit ziet alsof er een caravan achterop is aangebouwd, wat waarschijnlijk het geval is maar het is vrij fatsoenlijk gedaan. Ik heb een eigen garage in oldtimers, en voer onderhoud uit en handel.
We hebben thuis sinds kort een kleintje en het gezin zal zich vast uitbreiden. Tijd om een goeie camper aan te schaffen dus.
We hebben deze Mercedes L406D aangeschaft, ik vind het een dealtje, en net uit Numansdorp met dit ding naar huis gereden probleemloos. 4 pitter diesel, starten lopen. Loopt als een naaimachine, erg nette olie druk. Enige wat me opviel is wat onbalans in de banden rond 74km/h bij 80 weer weg (en de puf ook haha) verder dat de remmen duidelijk niet bekrachtigd zijn. Daar wil ik voor m'n onderrug ook wat aan doen en wellicht nieuwe schoenen voor, na inspectie.
Verdere plannen zijn een likje verf met de roller, oud grauw licht blauw met zwarte accenten, van binnen hout afwerken en beitsen en dan maar eens gewoon op vakantie, vuurdoop.
Ik hoor het graag als iemand mij iets weet te vertellen over de bus en waar ik info kan vinden over het blok en de bak (5bak) en achteras ratio's. Ik wil even kijken hoe ik het precies aan wil pakken op den duur en of er een modernere diesel en langere bak in komt puur zodat hij minder loeit bij 80 en door de bergen kan zonder tegen z'n grens aan te zitten. Als ik de benaming goed begrijp heb ik een 4 ton 60pk wagen. Hij 2800kg ongeveer op kentken zonder laadvermogen, zal vast ooit teruggekeurd zijn voor het B rijbewijs. Denk dat ik daar ook iets aan doe, iig dat hij tot de 3500kg mag hebben zodat ik wat kan laden en met m'n B verder kan tuffen. Ik wil aan de voorkant de daklijn integreren met het dak van de cabine, en als de boel een likje verf heeft gehad en de doppen eraf zijn denk ik dat hij niet alleen bruut en is maar, wat mooier, klassieker en samenhangender.
Ook isolatie tips hoor ik graag of waar ik het rubber kan halen voor de 'doghouse' in de cabine etc. Ik kan nu naast het doghouse naar de grond kijken en het is een kabaal met een dun tapijtje direct op staal. Wel fijn om te zien dat alles hard is maar snel vermoeiend. Kan stukken beter.
Alvast bedankt en hoe word ik lid? Voordelen?
Zoveel vragen
even voorstellen schreef ik haha.
grjts uit Den Haag!
Twee foto's:
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een Mercedes dubbellucht bus, die op basis van een sticker achterop, ooit van een lid is geweest wellicht. Als iemand hem herkend en historie weet hoor ik het graag.
Er zit wat werk aan de bus, vooral rond de raamsponning en interieur werk.Het is een model dat er uit ziet alsof er een caravan achterop is aangebouwd, wat waarschijnlijk het geval is maar het is vrij fatsoenlijk gedaan. Ik heb een eigen garage in oldtimers, en voer onderhoud uit en handel.
We hebben thuis sinds kort een kleintje en het gezin zal zich vast uitbreiden. Tijd om een goeie camper aan te schaffen dus.
We hebben deze Mercedes L406D aangeschaft, ik vind het een dealtje, en net uit Numansdorp met dit ding naar huis gereden probleemloos. 4 pitter diesel, starten lopen. Loopt als een naaimachine, erg nette olie druk. Enige wat me opviel is wat onbalans in de banden rond 74km/h bij 80 weer weg (en de puf ook haha) verder dat de remmen duidelijk niet bekrachtigd zijn. Daar wil ik voor m'n onderrug ook wat aan doen en wellicht nieuwe schoenen voor, na inspectie.
Verdere plannen zijn een likje verf met de roller, oud grauw licht blauw met zwarte accenten, van binnen hout afwerken en beitsen en dan maar eens gewoon op vakantie, vuurdoop.
Ik hoor het graag als iemand mij iets weet te vertellen over de bus en waar ik info kan vinden over het blok en de bak (5bak) en achteras ratio's. Ik wil even kijken hoe ik het precies aan wil pakken op den duur en of er een modernere diesel en langere bak in komt puur zodat hij minder loeit bij 80 en door de bergen kan zonder tegen z'n grens aan te zitten. Als ik de benaming goed begrijp heb ik een 4 ton 60pk wagen. Hij 2800kg ongeveer op kentken zonder laadvermogen, zal vast ooit teruggekeurd zijn voor het B rijbewijs. Denk dat ik daar ook iets aan doe, iig dat hij tot de 3500kg mag hebben zodat ik wat kan laden en met m'n B verder kan tuffen. Ik wil aan de voorkant de daklijn integreren met het dak van de cabine, en als de boel een likje verf heeft gehad en de doppen eraf zijn denk ik dat hij niet alleen bruut en is maar, wat mooier, klassieker en samenhangender.
Ook isolatie tips hoor ik graag of waar ik het rubber kan halen voor de 'doghouse' in de cabine etc. Ik kan nu naast het doghouse naar de grond kijken en het is een kabaal met een dun tapijtje direct op staal. Wel fijn om te zien dat alles hard is maar snel vermoeiend. Kan stukken beter.
Alvast bedankt en hoe word ik lid? Voordelen?
Zoveel vragen

grjts uit Den Haag!
Twee foto's:


1977 L406D
Onderwerp is gesloten.
- M.W.M. Lunenburg
-
- Offline
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 248
- Ontvangen bedankjes 3
9 jaren 11 maanden geleden #21225
door M.W.M. Lunenburg
Hallo ik ben maarten Lunenburg, werkgroep zelfbouw club activiteit ; ik ben in bezit van een mb 613 met een freebird opbouw van 1980. Totaal gewicht 5ton. Dat is dus een c rijbewijs.
Beantwoord door M.W.M. Lunenburg in topic Graag stel ik me even voor!
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Hallo ik ben maarten Lunenburg, werkgroep zelfbouw club activiteit ; ik ben in bezit van een mb 613 met een freebird opbouw van 1980. Totaal gewicht 5ton. Dat is dus een c rijbewijs.
Onderwerp is gesloten.
- D.C.G. Quysner
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
9 jaren 11 maanden geleden - 9 jaren 11 maanden geleden #21226
door D.C.G. Quysner
1977 L406D
Beantwoord door D.C.G. Quysner in topic Graag stel ik me even voor!
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
1977 L406D
Laatst bewerkt 9 jaren 11 maanden geleden doorD.C.G. Quysner.
Onderwerp is gesloten.
- Juul Smaling
-
- Offline
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 583
- Ontvangen bedankjes 1
9 jaren 11 maanden geleden #21228
door Juul Smaling
Beantwoord door Juul Smaling in topic Graag stel ik me even voor!
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Onderwerp is gesloten.
- M.A. van der Gaag
-
- Offline
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 252
- Ontvangen bedankjes 0
9 jaren 11 maanden geleden #21234
door M.A. van der Gaag
Beantwoord door M.A. van der Gaag in topic Graag stel ik me even voor!
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Onderwerp is gesloten.
- D.C.G. Quysner
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
9 jaren 11 maanden geleden #21235
door D.C.G. Quysner
1977 L406D
Beantwoord door D.C.G. Quysner in topic Graag stel ik me even voor!
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
1977 L406D
Onderwerp is gesloten.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.337 seconden