- Berichten: 152
- Ontvangen bedankjes 3
408 of 508?
- G.M.W. Reichert
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Premium lid
-
- 1972 L409G M115, op LPG en Benzine
Minder
Meer
8 jaren 7 maanden geleden #31926
door G.M.W. Reichert
408 of 508? werd gestart door G.M.W. Reichert
Hallo allemaal!
Wij zijn Jules en Gijs, 2 studenten die een (denken we) 508 hebben gekocht uit 1975.
Een ex-brandweer wagen.
In het busje zit een benzinemotor die op LPG loopt. Als we het motornummer geloven hebben we een m115 er in liggen.
Nu kunnen we echter geen gegevens vinden over een 508 die een m115 er in heeft.
Toen zijn we het chassisnummer gaan controleren, wat begint met 309012. Als we Google moeten geloven is dit een chassisnummer van een L 408 G of L 409.
We vonden achterin ook een bak met onderdelen, met daarbij een 408 badge.
Echter staat het voertuig geregistreerd als een L 508 DG met 63 KW motor.
Nu zijn we dus aan het twijfelen wat klopt, het chassisnummer of de RDW gegevens.
Hoe kunnen wij er achter komen welke Mercedes wij gekocht hebben? En wat zijn de verschillen tussen de 408 en 508?
Wij hebben ons al aangemeld als lid hier maar het verwerken duur geloof ik nog even
Alvast hartelijk bedankt!
Wij zijn Jules en Gijs, 2 studenten die een (denken we) 508 hebben gekocht uit 1975.
Een ex-brandweer wagen.
In het busje zit een benzinemotor die op LPG loopt. Als we het motornummer geloven hebben we een m115 er in liggen.
Nu kunnen we echter geen gegevens vinden over een 508 die een m115 er in heeft.
Toen zijn we het chassisnummer gaan controleren, wat begint met 309012. Als we Google moeten geloven is dit een chassisnummer van een L 408 G of L 409.
We vonden achterin ook een bak met onderdelen, met daarbij een 408 badge.
Echter staat het voertuig geregistreerd als een L 508 DG met 63 KW motor.
Nu zijn we dus aan het twijfelen wat klopt, het chassisnummer of de RDW gegevens.
Hoe kunnen wij er achter komen welke Mercedes wij gekocht hebben? En wat zijn de verschillen tussen de 408 en 508?
Wij hebben ons al aangemeld als lid hier maar het verwerken duur geloof ik nog even

Alvast hartelijk bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #31930
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic 408 of 508?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doorGerard H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. van den Hoogen
-
- Offline
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 299
- Ontvangen bedankjes 49
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #31943
door J. van den Hoogen
Onze mercedes historie
407D bj 1981 (dudo)
307D bj 1984 (bremer)
309D bj 1988 (bremer)
407D bj 1977 met OM 617 (dudo)
508D bj 1978 ex brandweer auto uit de Beemster
Check instagram voor de bouw van onze huidige 508D
roadythefiretruck
Beantwoord door J. van den Hoogen in topic 408 of 508?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Onze mercedes historie
407D bj 1981 (dudo)
307D bj 1984 (bremer)
309D bj 1988 (bremer)
407D bj 1977 met OM 617 (dudo)
508D bj 1978 ex brandweer auto uit de Beemster
Check instagram voor de bouw van onze huidige 508D
roadythefiretruck
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doorJ. van den Hoogen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.M.W. Reichert
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Premium lid
-
- 1972 L409G M115, op LPG en Benzine
Minder
Meer
- Berichten: 152
- Ontvangen bedankjes 3
8 jaren 7 maanden geleden #31951
door G.M.W. Reichert
Beantwoord door G.M.W. Reichert in topic 408 of 508?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #31952
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic 408 of 508?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doorGerard H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.J.G.M. Spruit
- Bezoeker
-
8 jaren 7 maanden geleden #31957
door R.J.G.M. Spruit
Beantwoord door R.J.G.M. Spruit in topic 408 of 508?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden