MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
- Ronald
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
8 jaren 2 maanden geleden #34513
door Ronald
MB L406DG stuur naar links tijdens remmen werd gestart door Ronald
Hallo,
Mijn naam is Ronald en sinds begin van deze winter in het bezit van een Mercedes L406DG uit 1968.
De bus maakt een heftige stuurbeweging naar links tijdens het remmen (trekt niet).
Het stuur draait dan ook.
Als ik in de achteruit rij en dan rem stuurt de bus naar rechts.
Bij het nemen van drempels treedt dit fenomeen niet op (dus geen bumpsteer)
hebben deze bussen wel eens last van brake steer?
Ik heb een remtest laten uitvoeren. Het verschil is slechts 2%.
De bus remt zeer goed. de voorwielen trekken strepen op de weg die op het gelijke punt beginnen en evenveel rubber op de weg leggen.
Een aantal delen heb ik nu vervangen waarvan ik dacht dat die er mee te maken kunnen hebben.
-nieuwe stuurstang
-nieuwe spoorstangkogels
-bussen en rubbers vervangen van de bladveren
Nu ik me wat meer in de bus aan het verdiepen ben blijkt er aardig wat veranderd te zijn aan de bus. Misschien dat hier ook ergens de oorzaak ligt.
-motor is vervangen door OM314
-voorzien van stuurbekrachtiging
-8r17.5 banden/wielen
-achteras van 608
Ik weet niet of ook de vooras vervangen is.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Mvg Ronald
Mijn naam is Ronald en sinds begin van deze winter in het bezit van een Mercedes L406DG uit 1968.
De bus maakt een heftige stuurbeweging naar links tijdens het remmen (trekt niet).
Het stuur draait dan ook.
Als ik in de achteruit rij en dan rem stuurt de bus naar rechts.
Bij het nemen van drempels treedt dit fenomeen niet op (dus geen bumpsteer)
hebben deze bussen wel eens last van brake steer?
Ik heb een remtest laten uitvoeren. Het verschil is slechts 2%.
De bus remt zeer goed. de voorwielen trekken strepen op de weg die op het gelijke punt beginnen en evenveel rubber op de weg leggen.
Een aantal delen heb ik nu vervangen waarvan ik dacht dat die er mee te maken kunnen hebben.
-nieuwe stuurstang
-nieuwe spoorstangkogels
-bussen en rubbers vervangen van de bladveren
Nu ik me wat meer in de bus aan het verdiepen ben blijkt er aardig wat veranderd te zijn aan de bus. Misschien dat hier ook ergens de oorzaak ligt.
-motor is vervangen door OM314
-voorzien van stuurbekrachtiging
-8r17.5 banden/wielen
-achteras van 608
Ik weet niet of ook de vooras vervangen is.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Mvg Ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
Minder
Meer
8 jaren 2 maanden geleden #34516
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
8 jaren 2 maanden geleden #34517
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
8 jaren 2 maanden geleden #34520
door Ronald
Beantwoord door Ronald in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
8 jaren 2 maanden geleden #34522
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
8 jaren 2 maanden geleden - 8 jaren 2 maanden geleden #34524
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Laatst bewerkt 8 jaren 2 maanden geleden doorGerard H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.521 seconden