- Berichten: 9
- Ontvangen bedankjes 2
409 benz/lpg vs 508 diesel
- jeroen Van Heijst
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
-
Minder
Meer
4 jaren 3 weken geleden #68967
door jeroen Van Heijst
409 benz/lpg vs 508 diesel werd gestart door jeroen Van Heijst
Hoi allemaal,
Ik ben best wel nieuw hier. Gisteren geregistreerd om jullie een vraag te stellen. Het volgende:
Ik sta op het punt om een camper aan te schaffen. En ik heb er nu 2 op het oog. De ene is een 409 op benz/lpg (€12500) en de andere een 508 op diesel (€16500). Allebei uit 1977.
Allebei zijn ze goed onderhouden. De 409 is leeg en klaar om door mij gevuld te worden naar mijn wensen. De 508 is ready to go moet alleen over 2 maanden naar de keuring. En ik wil daar graag een 3 persoons bank met gordels inbouwen om mijn 3 bloedjes van kinderen veilig te vervoeren...
De volgende vragen:
1: Wat zouden jullie adviseren de benz/lpg of de diesel? En waarom?
2: Volgens de papieren van de 508 staan er 4 personen op kenteken. Kan ik daar zomaar een 3 persoonsbank inzetten en met 5 man gaan rondtuffen? Of gaat de sterke arm dan bokken?
3: Ik voorzie geen wereldreizen met de bus maar ik ben wel erg fan van de Ardennen. Maar zijn de 409 of de 508 wel sterk genoeg om de bergjes rond de Ourthe te trotseren?
zo heb ik nog 100 vragen alvorens ik de perfecte bus aan ga schaffen. Maar voor nu ben ik al heel blij met jullie kennis over deze drie...
Alvast bedankt voor jullie expertise.
groet,
Marie en Jeroen
Ik ben best wel nieuw hier. Gisteren geregistreerd om jullie een vraag te stellen. Het volgende:
Ik sta op het punt om een camper aan te schaffen. En ik heb er nu 2 op het oog. De ene is een 409 op benz/lpg (€12500) en de andere een 508 op diesel (€16500). Allebei uit 1977.
Allebei zijn ze goed onderhouden. De 409 is leeg en klaar om door mij gevuld te worden naar mijn wensen. De 508 is ready to go moet alleen over 2 maanden naar de keuring. En ik wil daar graag een 3 persoons bank met gordels inbouwen om mijn 3 bloedjes van kinderen veilig te vervoeren...

De volgende vragen:
1: Wat zouden jullie adviseren de benz/lpg of de diesel? En waarom?
2: Volgens de papieren van de 508 staan er 4 personen op kenteken. Kan ik daar zomaar een 3 persoonsbank inzetten en met 5 man gaan rondtuffen? Of gaat de sterke arm dan bokken?
3: Ik voorzie geen wereldreizen met de bus maar ik ben wel erg fan van de Ardennen. Maar zijn de 409 of de 508 wel sterk genoeg om de bergjes rond de Ourthe te trotseren?
zo heb ik nog 100 vragen alvorens ik de perfecte bus aan ga schaffen. Maar voor nu ben ik al heel blij met jullie kennis over deze drie...
Alvast bedankt voor jullie expertise.
groet,
Marie en Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
-
- Offline
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
4 jaren 3 weken geleden #68975
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic 409 benz/lpg vs 508 diesel
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tj. Hoekstra
-
- Offline
- Platinum lid
-
- Vario 614 uit 2005, met OM 904 LA
Minder
Meer
- Berichten: 2728
- Ontvangen bedankjes 362
4 jaren 3 weken geleden #68977
door Tj. Hoekstra
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Beantwoord door Tj. Hoekstra in topic 409 benz/lpg vs 508 diesel
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
4 jaren 3 weken geleden #68981
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic 409 benz/lpg vs 508 diesel
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jeroen Van Heijst
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
- Ontvangen bedankjes 2
4 jaren 3 weken geleden #68982
door jeroen Van Heijst
Beantwoord door jeroen Van Heijst in topic 409 benz/lpg vs 508 diesel
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tj. Hoekstra
-
- Offline
- Platinum lid
-
- Vario 614 uit 2005, met OM 904 LA
Minder
Meer
- Berichten: 2728
- Ontvangen bedankjes 362
4 jaren 3 weken geleden #68983
door Tj. Hoekstra
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Beantwoord door Tj. Hoekstra in topic 409 benz/lpg vs 508 diesel
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden