- Berichten: 4
- Ontvangen bedankjes 0
Afstellen LF408G i.v.m. brandstof verbruik en overige vraagjes
- Danny Molenkamp
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
-
Minder
Meer
2 jaren 8 maanden geleden - 2 jaren 8 maanden geleden #77999
door Danny Molenkamp
Mercedes LF408G, 1968, Freiwillige Feuerwehr Langenburg, nu bekend als "Klaus"
Volg ons op Instagram: .
Hallo allen,
Wij zijn nieuw in het dubbellucht / oldtimer wereldje en hebben sinds juni onze eerste camper in het bezit.
Het is een LF408G uit 1968 (voormalig Duitse Brandweer).
Het benzine gebruik op de snelweg ligt zo rond de 1:4 / 1:5 (snelheid rond de 80/85km/u).
Ik weet niet of dit het normale verbruik is of dat dit zuiniger kan?
Ook zijn wij nieuw in de autotechniek wereld maar willen we wel graag leren en dingen zelf doen in hoe verre dat kan en mogelijk is.
Is het mogelijk om de motor e.d. af te (laten) stellen zodat deze zuiniger rijdt of is dit wel een beetje het verbruik waar we rekening mee moeten houden?
Zijn er daarnaast leden uit de regio Kennemerland (wij komen uit Heemskerk) die ervaring hebben met garages in de regio of die wellicht een keer samen kunnen / willen klussen of tips kunnen geven voor onderhoud wat je zelf zou kunnen?
Alvast bedankt voor jullie feedback en reacties!
Wij zijn nieuw in het dubbellucht / oldtimer wereldje en hebben sinds juni onze eerste camper in het bezit.
Het is een LF408G uit 1968 (voormalig Duitse Brandweer).
Het benzine gebruik op de snelweg ligt zo rond de 1:4 / 1:5 (snelheid rond de 80/85km/u).
Ik weet niet of dit het normale verbruik is of dat dit zuiniger kan?
Ook zijn wij nieuw in de autotechniek wereld maar willen we wel graag leren en dingen zelf doen in hoe verre dat kan en mogelijk is.
Is het mogelijk om de motor e.d. af te (laten) stellen zodat deze zuiniger rijdt of is dit wel een beetje het verbruik waar we rekening mee moeten houden?
Zijn er daarnaast leden uit de regio Kennemerland (wij komen uit Heemskerk) die ervaring hebben met garages in de regio of die wellicht een keer samen kunnen / willen klussen of tips kunnen geven voor onderhoud wat je zelf zou kunnen?
Alvast bedankt voor jullie feedback en reacties!

Mercedes LF408G, 1968, Freiwillige Feuerwehr Langenburg, nu bekend als "Klaus"
Volg ons op Instagram: .
Laatst bewerkt 2 jaren 8 maanden geleden doorDanny Molenkamp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
2 jaren 8 maanden geleden #78000
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Afstellen LF408G i.v.m. brandstof verbruik en overige vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Danny Molenkamp
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
- Ontvangen bedankjes 0
2 jaren 8 maanden geleden #78003
door Danny Molenkamp
Mercedes LF408G, 1968, Freiwillige Feuerwehr Langenburg, nu bekend als "Klaus"
Volg ons op Instagram: .
Beantwoord door Danny Molenkamp in topic Afstellen LF408G i.v.m. brandstof verbruik en overige vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Mercedes LF408G, 1968, Freiwillige Feuerwehr Langenburg, nu bekend als "Klaus"
Volg ons op Instagram: .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
2 jaren 8 maanden geleden - 2 jaren 8 maanden geleden #78006
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic Afstellen LF408G i.v.m. brandstof verbruik en overige vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Laatst bewerkt 2 jaren 8 maanden geleden doorGerard H.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Danny Molenkamp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.P.M. van Leeuwen
-
- Offline
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1791
- Ontvangen bedankjes 395
2 jaren 8 maanden geleden - 2 jaren 8 maanden geleden #78007
door R.P.M. van Leeuwen
Beantwoord door R.P.M. van Leeuwen in topic Afstellen LF408G i.v.m. brandstof verbruik en overige vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 2 jaren 8 maanden geleden doorR.P.M. van Leeuwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Danny Molenkamp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Danny Molenkamp
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
- Ontvangen bedankjes 0
2 jaren 8 maanden geleden #78010
door Danny Molenkamp
Mercedes LF408G, 1968, Freiwillige Feuerwehr Langenburg, nu bekend als "Klaus"
Volg ons op Instagram: .
Beantwoord door Danny Molenkamp in topic Afstellen LF408G i.v.m. brandstof verbruik en overige vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Mercedes LF408G, 1968, Freiwillige Feuerwehr Langenburg, nu bekend als "Klaus"
Volg ons op Instagram: .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden