- Berichten: 9
- Ontvangen bedankjes 0
Mercedes dubbellucht voor fulltime reis door Europa
- Jelle Vanmarcke
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
-
Minder
Meer
1 jaar 8 maanden geleden #84292
door Jelle Vanmarcke
Mercedes dubbellucht voor fulltime reis door Europa werd gestart door Jelle Vanmarcke
Hoi allemaal,
We willen ons eerst even voorstellen.
Wij zijn Jelle en Brigit. Samen met onze 2 kinderen (3.5j en 4m) willen we volgend jaar voor onbepaalde tijd gaan reizen (voorlopig gewoon in Europa).
We hebben nu al een camper (VW LT 35) maar met 2 jonge kinderen is deze echt te klein.
In onze zoektocht naar een plaatsvervanger zijn we verliefd geworden op de oudere dubbellucht Mercedes bussen. Ze hebben lekker veel karakter, zijn robuust, niet teveel poespas en ook redelijk rechte wanden.
We zijn voorlopig bij 1 camper gaan bezichtigen, dit was een 609D uit 1988.
Reed lekker, uiteindelijk hebben we deze niet gekocht omdat hij toch wat te krap was.
Nu zie ik in mijn zoektocht de wat oudere bussen (T1 en T2, als ik me niet vergis) en dan de wat recentere bussen (de vario's).
Is er wat betreft de motoren die gebruikt worden in de bussen veel verschil tussen de oudere modellen en de Vario's? Ook wat betreft gemak waarmee ze bergen en dergelijke opkomen.
En zijn er nog andere aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?
Met vriendelijke groet,
Jelle en Brigit
We willen ons eerst even voorstellen.
Wij zijn Jelle en Brigit. Samen met onze 2 kinderen (3.5j en 4m) willen we volgend jaar voor onbepaalde tijd gaan reizen (voorlopig gewoon in Europa).
We hebben nu al een camper (VW LT 35) maar met 2 jonge kinderen is deze echt te klein.
In onze zoektocht naar een plaatsvervanger zijn we verliefd geworden op de oudere dubbellucht Mercedes bussen. Ze hebben lekker veel karakter, zijn robuust, niet teveel poespas en ook redelijk rechte wanden.
We zijn voorlopig bij 1 camper gaan bezichtigen, dit was een 609D uit 1988.
Reed lekker, uiteindelijk hebben we deze niet gekocht omdat hij toch wat te krap was.
Nu zie ik in mijn zoektocht de wat oudere bussen (T1 en T2, als ik me niet vergis) en dan de wat recentere bussen (de vario's).
Is er wat betreft de motoren die gebruikt worden in de bussen veel verschil tussen de oudere modellen en de Vario's? Ook wat betreft gemak waarmee ze bergen en dergelijke opkomen.
En zijn er nog andere aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?
Met vriendelijke groet,
Jelle en Brigit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- H.P. de Jong
-
- Offline
- Platinum lid
-
- Met vriendelijke groet, Hans Peter
Minder
Meer
- Berichten: 1720
- Ontvangen bedankjes 377
1 jaar 8 maanden geleden - 1 jaar 8 maanden geleden #84304
door H.P. de Jong
Met vriendelijke groet, Hans Peter
Beantwoord door H.P. de Jong in topic Mercedes dubbellucht voor fulltime reis door Europa
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Met vriendelijke groet, Hans Peter
Laatst bewerkt 1 jaar 8 maanden geleden doorH.P. de Jong.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: M.B. Braanker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- H.P. de Jong
-
- Offline
- Platinum lid
-
- Met vriendelijke groet, Hans Peter
Minder
Meer
- Berichten: 1720
- Ontvangen bedankjes 377
1 jaar 8 maanden geleden - 1 jaar 8 maanden geleden #84306
door H.P. de Jong
Met vriendelijke groet, Hans Peter
Beantwoord door H.P. de Jong in topic Mercedes dubbellucht voor fulltime reis door Europa
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Met vriendelijke groet, Hans Peter
Laatst bewerkt 1 jaar 8 maanden geleden doorH.P. de Jong.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
-
- Offline
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
1 jaar 8 maanden geleden #84307
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Mercedes dubbellucht voor fulltime reis door Europa
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jelle Vanmarcke
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
- Ontvangen bedankjes 0
1 jaar 8 maanden geleden #84313
door Jelle Vanmarcke
Beantwoord door Jelle Vanmarcke in topic Mercedes dubbellucht voor fulltime reis door Europa
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
1 jaar 8 maanden geleden - 1 jaar 8 maanden geleden #84314
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic Mercedes dubbellucht voor fulltime reis door Europa
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Laatst bewerkt 1 jaar 8 maanden geleden doorGerard H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden