- Berichten: 7532
- Ontvangen bedankjes 949
406D verkort voorgloeien, kortsluiting
- Gaby Penders
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
13 jaren 3 weken geleden #8718
door Gaby Penders
406D verkort voorgloeien, kortsluiting werd gestart door Gaby Penders
Hallo allemaal,
Een week geleden hadden wij al moeten vertrekken richting Italie en over een week moeten wij daar ook echt zijn omdat we daar een baan hebben. Inmiddels zijn ze al 5 weken bezig met onze 406D bus. Apk heeft al de nodige duiten gekost en dan denk je dat je alles hebt gehad... mis. Volgens de garage was het contactslot doorgebrand en een gloeibougies kapot. Deze zijn vervangen maar een paar dagen later wilde de bus wederom koud niet starten. Wat bleek: weer een andere gloeibougie kaput en weer een contactslot doorgebrand. De vorige eigenaar zei ons dat er een versneld/nieuwer voorgloeisysteem in de bus was gezet. Blijkt dat er geen gloeirelais aangesloten lijkt te zitten, de bus heeft gewoon oude langzaamgloeiers en geen snelgloeiers en deze zitten zo geschakeld dat de voorste 12v krijgt maar daarachter krijgen de bougies veel te weinig stroom om goed te gloeien. De garage kijkt nu of ze het op kunnen lossen met gloeibougies met minder weerstand waardoor alle bougies evenveel stroom krijgen.
Toch blijf ik het vreemd vinden en me afvragen waarom het contactslot en bougies tot twee keer toe kortsluitingsproblemen hebben veroorzaakt. Is er zeer toevallig twee keer een gloeibougie kapot gegaan? Er zat geen eens een zekering op de gloeibougies aangesloten dus de garage heeft nu een zekering gemaakt. Deze is wel 40 ampere maar volgens mij moet dit zelfs 60 ampere zijn naar wat ik ergens las. Is 40 wel voldoende? En hoe zit het met dat met die geschakelde bougies en het ontbreken van het gloeirelais? Wie oh wie heeft tips of ideeen.
Wij snappen er inmiddels niets meer van. We hebben de vorige eigenaar gevraagd om tekst en uitleg wat ze precies hebben gedaan om die gloeitijd te verkorten en waarom. De garage moet het nu opnieuw uitvinden wat er is veranderd en waarom en dat kost ons ontzettend veel geld op het moment.
Een week geleden hadden wij al moeten vertrekken richting Italie en over een week moeten wij daar ook echt zijn omdat we daar een baan hebben. Inmiddels zijn ze al 5 weken bezig met onze 406D bus. Apk heeft al de nodige duiten gekost en dan denk je dat je alles hebt gehad... mis. Volgens de garage was het contactslot doorgebrand en een gloeibougies kapot. Deze zijn vervangen maar een paar dagen later wilde de bus wederom koud niet starten. Wat bleek: weer een andere gloeibougie kaput en weer een contactslot doorgebrand. De vorige eigenaar zei ons dat er een versneld/nieuwer voorgloeisysteem in de bus was gezet. Blijkt dat er geen gloeirelais aangesloten lijkt te zitten, de bus heeft gewoon oude langzaamgloeiers en geen snelgloeiers en deze zitten zo geschakeld dat de voorste 12v krijgt maar daarachter krijgen de bougies veel te weinig stroom om goed te gloeien. De garage kijkt nu of ze het op kunnen lossen met gloeibougies met minder weerstand waardoor alle bougies evenveel stroom krijgen.
Toch blijf ik het vreemd vinden en me afvragen waarom het contactslot en bougies tot twee keer toe kortsluitingsproblemen hebben veroorzaakt. Is er zeer toevallig twee keer een gloeibougie kapot gegaan? Er zat geen eens een zekering op de gloeibougies aangesloten dus de garage heeft nu een zekering gemaakt. Deze is wel 40 ampere maar volgens mij moet dit zelfs 60 ampere zijn naar wat ik ergens las. Is 40 wel voldoende? En hoe zit het met dat met die geschakelde bougies en het ontbreken van het gloeirelais? Wie oh wie heeft tips of ideeen.
Wij snappen er inmiddels niets meer van. We hebben de vorige eigenaar gevraagd om tekst en uitleg wat ze precies hebben gedaan om die gloeitijd te verkorten en waarom. De garage moet het nu opnieuw uitvinden wat er is veranderd en waarom en dat kost ons ontzettend veel geld op het moment.
Laatst bewerkt doorGaby Penders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
-
- Offline
- Platinum lid
-
- L409 op LPG
Minder
Meer
13 jaren 3 weken geleden - 13 jaren 3 weken geleden #8719
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 13 jaren 3 weken geleden doorP.J. Bottema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gaby Penders
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
13 jaren 3 weken geleden #8720
door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gaby Penders
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
13 jaren 3 weken geleden #8721
door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
-
- Offline
- Platinum lid
-
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7532
- Ontvangen bedankjes 949
13 jaren 3 weken geleden #8722
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hans Geers
- Bezoeker
-
13 jaren 3 weken geleden #8723
door Hans Geers
Beantwoord door Hans Geers in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorHans Geers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden