Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK
- R.P.M. van Leeuwen
- Gebruiker
Minder
Lees meer
04 sep 2021 10:36 #72203
door R.P.M. van Leeuwen
Beantwoord door R.P.M. van Leeuwen in topic Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Antwoord naar R.P.M. van Leeuwen
- Henk Janssen
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Lees meer
04 sep 2021 09:54 - 04 sep 2021 10:02 #72199
door Henk Janssen
Beantwoord door Henk Janssen in topic Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 04 sep 2021 10:02 door Henk Janssen.
Antwoord naar Henk Janssen
- Henk Janssen
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Lees meer
28 apr 2021 09:19 #69440
door Henk Janssen
Beantwoord door Henk Janssen in topic Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Antwoord naar Henk Janssen
- M.J.E. Molenkamp
- Gebruiker
Minder
Lees meer
20 apr 2021 14:59 #69278
door M.J.E. Molenkamp
Beantwoord door M.J.E. Molenkamp in topic Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Antwoord naar M.J.E. Molenkamp
- Henk Janssen
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Lees meer
11 apr 2021 13:36 - 11 apr 2021 13:45 #69060
door Henk Janssen
Beantwoord door Henk Janssen in topic Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 11 apr 2021 13:45 door Henk Janssen.
Antwoord naar Henk Janssen
- W.O. Velthuis
- Gebruiker
Minder
Lees meer
11 apr 2021 12:26 #69057
door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Antwoord naar W.O. Velthuis
- Henk Janssen
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Lees meer
10 apr 2021 22:36 #69052
door Henk Janssen
Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK werd gestart door Henk Janssen
Deze is echt heel vakkundig gerestaureerd.
Echter hij kwam echter niet door de keuring om dat het chassis verlengd was.
Er ligt een Ducati motor van 122 pk met 140.000 km (aantoonbaar) in.
De motor is aangepast voor lengte inbouw.
Hier zijn meerdere nieuwe onderdelen voor gebruikt.
De versnellingsbak is een overdrive bak van een new daily 3.
Deze overdrive is nodig om de korte T1 achteras op te vangen.
Als deze overbrenging nog niet lang genoeg zou zijn zit er ook nog een hele goede fel begeerde, lange achteras van een t1 bij.
Deze TDI-motor gebruikt ook aanzienlijk minder brandstof.
Hij is ook groter, daarom is het motor-compartiment en de motorkap aangepast, dit is heel mooi gedaan.
De intercooler is ruim berekend en zit mooi in de rijwind.
De snelheidsmeter is van een daily 2, de versnellingsbak van de daily 3 geeft het dubbele aantal pulsen en geeft daarom de dubbele snelheid aan.
Dit kan elektronisch aangepast worden, het aantal nokken (
bij de sensor kan ook terug gebracht worden naar 4.
De radiator is ruim berekend en is van een daily 3.
Het aangepast luchtfilter is van een transit van 140PK.
De olie wordt niet meer gekoeld door het koelwater maar door een losse oliekoeler, dit ter ontlasting van het koelsysteem.
Ik ben er mee naar de keuring gereden, alles werkt perfect, ik heb heel kort vol gas gegeven, zat zo aan de 130 km/h
Onderschat niet wat er bij komt kijken om in een T1 een zwaardere/grotere motor te leggen.
Deze is al geheel klaar, hoeft alleen maar over geschroefd/gelast te worden.
Zo kunnen bij uw auto ook de eventuele slechte/doorgeroeste delen gelijk mee vervangen worden met de delen uit de donorauto.
Informeer eerst bij RDW of dit in uw auto mag, vraag ook naar de 1/3 regeling, motor, chassis en opbouw.
Kan nog proef gereden worden.
Echter hij kwam echter niet door de keuring om dat het chassis verlengd was.
Er ligt een Ducati motor van 122 pk met 140.000 km (aantoonbaar) in.
De motor is aangepast voor lengte inbouw.
Hier zijn meerdere nieuwe onderdelen voor gebruikt.
De versnellingsbak is een overdrive bak van een new daily 3.
Deze overdrive is nodig om de korte T1 achteras op te vangen.
Als deze overbrenging nog niet lang genoeg zou zijn zit er ook nog een hele goede fel begeerde, lange achteras van een t1 bij.
Deze TDI-motor gebruikt ook aanzienlijk minder brandstof.
Hij is ook groter, daarom is het motor-compartiment en de motorkap aangepast, dit is heel mooi gedaan.
De intercooler is ruim berekend en zit mooi in de rijwind.
De snelheidsmeter is van een daily 2, de versnellingsbak van de daily 3 geeft het dubbele aantal pulsen en geeft daarom de dubbele snelheid aan.
Dit kan elektronisch aangepast worden, het aantal nokken (
De radiator is ruim berekend en is van een daily 3.
Het aangepast luchtfilter is van een transit van 140PK.
De olie wordt niet meer gekoeld door het koelwater maar door een losse oliekoeler, dit ter ontlasting van het koelsysteem.
Ik ben er mee naar de keuring gereden, alles werkt perfect, ik heb heel kort vol gas gegeven, zat zo aan de 130 km/h
Onderschat niet wat er bij komt kijken om in een T1 een zwaardere/grotere motor te leggen.
Deze is al geheel klaar, hoeft alleen maar over geschroefd/gelast te worden.
Zo kunnen bij uw auto ook de eventuele slechte/doorgeroeste delen gelijk mee vervangen worden met de delen uit de donorauto.
Informeer eerst bij RDW of dit in uw auto mag, vraag ook naar de 1/3 regeling, motor, chassis en opbouw.
Kan nog proef gereden worden.
Antwoord naar Henk Janssen
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden