- Berichten: 7532
- Ontvangen bedankjes 949
Advies voor 406D uit 1971
- Alicja prorokova
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
12 jaren 2 maanden geleden #11058
door Alicja prorokova
Advies voor 406D uit 1971 werd gestart door Alicja prorokova
Hallo!
Ik ben al 10 jaar de trotse
eigenaresse van een 406D uit 1971 welke ik gebruik als vervoer voor mijn paard en vaak ook voor hooi, stro, verhuizingen, overnachtingenen noem het maar op...
Ik (en mijn vriend) hebben dit oude beestje altijd goed onderhouden en bijgehouden! Helaas is afgelopen week de motor kapot gegaan!? Volgens de garage is de cilinderkoppakking kapot. We hebben nog niets losgehaald en weten dus ook niet of het alleen de pakking is of er een groter probleem onder schuilt.
Mijn vraag is nu: als het alleen de pakking is, is zoiets goed te verkrijgen en te maken of raden jullie dit af? ik vraag dit omdat de garage er niet aan wilde beginnen omdat volgens hun de compressie dan niet meer voldoende zou zijn in de motor. ter info: de wagen heeft 193.000 km op de teller.
De volgende vraag is dan: mocht het geen zin hebben waar haal ik dan een ander blok vandaan en is het eventueel mogelijk ook een ander (iets krachtiger) blok te gebruiken? En zijn er in de buurt van Maastricht ook mensen te vinden die zoiets kunnen en willen??? please help!!!
Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag en ik hoop dat jullie tips voor mij hebben!!
Groet Alicja
Ik ben al 10 jaar de trotse

Ik (en mijn vriend) hebben dit oude beestje altijd goed onderhouden en bijgehouden! Helaas is afgelopen week de motor kapot gegaan!? Volgens de garage is de cilinderkoppakking kapot. We hebben nog niets losgehaald en weten dus ook niet of het alleen de pakking is of er een groter probleem onder schuilt.
Mijn vraag is nu: als het alleen de pakking is, is zoiets goed te verkrijgen en te maken of raden jullie dit af? ik vraag dit omdat de garage er niet aan wilde beginnen omdat volgens hun de compressie dan niet meer voldoende zou zijn in de motor. ter info: de wagen heeft 193.000 km op de teller.
De volgende vraag is dan: mocht het geen zin hebben waar haal ik dan een ander blok vandaan en is het eventueel mogelijk ook een ander (iets krachtiger) blok te gebruiken? En zijn er in de buurt van Maastricht ook mensen te vinden die zoiets kunnen en willen??? please help!!!
Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag en ik hoop dat jullie tips voor mij hebben!!
Groet Alicja
Laatst bewerkt doorAlicja prorokova.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
-
- Offline
- Platinum lid
-
- L409 op LPG
Minder
Meer
12 jaren 2 maanden geleden - 12 jaren 2 maanden geleden #11059
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic Advies voor 406D uit 1971
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 12 jaren 2 maanden geleden doorP.J. Bottema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alicja prorokova
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
12 jaren 2 maanden geleden #11060
door Alicja prorokova
Beantwoord door Alicja prorokova in topic Advies voor 406D uit 1971
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorAlicja prorokova.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Zwakman
- Bezoeker
-
12 jaren 2 maanden geleden #11061
door Cor Zwakman
Beantwoord door Cor Zwakman in topic Advies voor 406D uit 1971
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorCor Zwakman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 jaren 2 maanden geleden - 12 jaren 2 maanden geleden #11062
door E. Roeten
Beantwoord door E. Roeten in topic Advies voor 406D uit 1971
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 12 jaren 2 maanden geleden doorE. Roeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.450 seconden