- Berichten: 57
- Ontvangen bedankjes 0
gouden tips
- joan colyn
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Senior lid
-
Minder
Meer
9 jaren 1 maand geleden #26201
door joan colyn
gouden tips werd gestart door joan colyn
Beste allemaal,
Ik ben Joan uit Leuven(Belgie)
Wij zijn opzoek naar een ijzersterke mercedes-bus om goed mee te reizen.
In de eerste plaats komt betrouwbaarheid natuurlijk.
Zelf rijd ik al 7jaar met 612D van 1997 maar dat is mijn werkpaard.
Nu willen we graag iets om ,om te beginnen,deze zomer portugal mee te veroveren.
We zijn op zoek naar een oudere(tussen 1965 en 1985) bus die opzoek naar nieuwe avonturen.
we zoeken in belgie,Nederland en duitsland voorlopig.
Ons oog valt onder andere op brandweerwagen die we dan zelf ombouwen naar camper of bussen die orgineel camper zijn of omgebouwd zijn naar camper.
Ons budget ligt rond 4000€
Dat is niet gigantisch maar de handen uit de mouwen steken zijn wij niet vies van.
Graag hadden we wel wat info vergaard omtrent de pro's en contra's tussen de verschillende modellen 407,408,409,508,509....... en voor en nadelen van diesel of benzine-motoren.
Zijn er mechanische probleempjes die we zeker niet willen op reis bij bepaalde modellen of andere?....of opties die we zeker wél willen....ga zo maar door....
ALLE tips en meningen zijn welkom zodat wij binnenkort aan onze nieuwe TOP-Bus kunnen beginnen..
Alvast bedankt
Ik kijk halsrijkend uit naar jullie commentaar
Ik ben Joan uit Leuven(Belgie)
Wij zijn opzoek naar een ijzersterke mercedes-bus om goed mee te reizen.
In de eerste plaats komt betrouwbaarheid natuurlijk.
Zelf rijd ik al 7jaar met 612D van 1997 maar dat is mijn werkpaard.
Nu willen we graag iets om ,om te beginnen,deze zomer portugal mee te veroveren.
We zijn op zoek naar een oudere(tussen 1965 en 1985) bus die opzoek naar nieuwe avonturen.
we zoeken in belgie,Nederland en duitsland voorlopig.
Ons oog valt onder andere op brandweerwagen die we dan zelf ombouwen naar camper of bussen die orgineel camper zijn of omgebouwd zijn naar camper.
Ons budget ligt rond 4000€
Dat is niet gigantisch maar de handen uit de mouwen steken zijn wij niet vies van.
Graag hadden we wel wat info vergaard omtrent de pro's en contra's tussen de verschillende modellen 407,408,409,508,509....... en voor en nadelen van diesel of benzine-motoren.
Zijn er mechanische probleempjes die we zeker niet willen op reis bij bepaalde modellen of andere?....of opties die we zeker wél willen....ga zo maar door....
ALLE tips en meningen zijn welkom zodat wij binnenkort aan onze nieuwe TOP-Bus kunnen beginnen..
Alvast bedankt
Ik kijk halsrijkend uit naar jullie commentaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
9 jaren 1 maand geleden #26204
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic gouden tips
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
-
- Offline
- Platinum lid
-
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7532
- Ontvangen bedankjes 949
9 jaren 1 maand geleden #26215
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic gouden tips
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
9 jaren 1 maand geleden #26216
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic gouden tips
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- joan colyn
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 57
- Ontvangen bedankjes 0
9 jaren 1 maand geleden #26217
door joan colyn
Beantwoord door joan colyn in topic gouden tips
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
9 jaren 1 maand geleden #26219
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic gouden tips
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.499 seconden