- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
D+ aanwezig op 516 motor?
- floris
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #31767
door floris
D+ aanwezig op 516 motor? werd gestart door floris
Hallo dubbelluchters,
Ik heb een vraag over de dynamo van een omgebouwde 407D met 516 motor. Op deze dynamo zoek ik de D+ aansluiting, ik heb deze helaas niet gevonden. Kon het niet goed goed onderzoeken op locatie mede door de blokstekker die deze dynamo heeft waar alle draden op zitten.
We hebben deze aansluiting nodig omdat er een watergassysteem op de bus geïnstalleerd is, en deze mag pas gaan werken als de motor draait. Het systeem wordt met een relais geactiveerd, vandaar het signaal van D+, dat komt zodra de accu begint te laden.
Wie weet of dit standaard aanwezig is op een 516 motor?
Mocht dit niet zo zijn hetgeen ik vermoed, kent iemand een oplossing hoe dit systeem in te schakelen zodar de motor gestart is. Zoek dus een +12V signaal waar ik het relais mee kan aansturen. Het moet automatisch gaan aangezien de gebruiker hier eerder mee in de fout is gegaan en nogal onwenselijk is.
Ik hoor alle info en/of suggesties heel graag!
Groet,
Floris
Ik heb een vraag over de dynamo van een omgebouwde 407D met 516 motor. Op deze dynamo zoek ik de D+ aansluiting, ik heb deze helaas niet gevonden. Kon het niet goed goed onderzoeken op locatie mede door de blokstekker die deze dynamo heeft waar alle draden op zitten.
We hebben deze aansluiting nodig omdat er een watergassysteem op de bus geïnstalleerd is, en deze mag pas gaan werken als de motor draait. Het systeem wordt met een relais geactiveerd, vandaar het signaal van D+, dat komt zodra de accu begint te laden.
Wie weet of dit standaard aanwezig is op een 516 motor?
Mocht dit niet zo zijn hetgeen ik vermoed, kent iemand een oplossing hoe dit systeem in te schakelen zodar de motor gestart is. Zoek dus een +12V signaal waar ik het relais mee kan aansturen. Het moet automatisch gaan aangezien de gebruiker hier eerder mee in de fout is gegaan en nogal onwenselijk is.
Ik hoor alle info en/of suggesties heel graag!
Groet,
Floris
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doorfloris.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #31768
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic D+ aanwezig op 516 motor?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doorGerard H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- floris
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
8 jaren 7 maanden geleden #31769
door floris
Beantwoord door floris in topic D+ aanwezig op 516 motor?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #31770
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic D+ aanwezig op 516 motor?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doorGerard H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
8 jaren 7 maanden geleden #31771
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic D+ aanwezig op 516 motor?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 6919
- Ontvangen bedankjes 942
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #31773
door Gerard H
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Beantwoord door Gerard H in topic D+ aanwezig op 516 motor?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LiFePO4 320Ah (2024)
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doorGerard H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden